diplomsko delo
Matej Brunšek (Avtor), Marta Licardo (Mentor)

Povzetek

Socialne veščine ali kompetence, ki omogočajo človeku uresničevati svoje namene in zadovoljevati svoje potrebe v socialnem okolju, je potrebno razvijati že v zgodnjem otroštvu. Šibko razvite socialne veščine lahko vodijo v vrsto različnih težav v adolescenci in odrasli dobi. Socialni razvoj poteka najprej v manjših, intimnih socialnih skupinah (družinah), nato pa v širših družbenih skupinah in organizacijah. S socializacijo otroci razvijejo navade, spretnosti, vrednote in nagibe, s katerimi postanejo odgovorni in ustvarjalni člani družbe. Za razvijanje socialnih veščin obstajajo tudi socialno interaktivne igre. Te omogočajo, da se otroci vživljajo v različne vloge, razvijajo solidarnost, spodbujajo medsebojno pomoč in upoštevajo različnost. Te igre pomagajo v skupino vključiti tiste otroke, ki so manj opazni ali zavrnjeni, hkrati pa spodbujajo sodelovanje za doseganje skupnih ciljev. Prav tak način dela je značilen za taborniško gibanje. V praktičnem delu naloge smo preizkušali način dela, ki ga taborniki uporabljajo pri delu z otroki in koliko je ta učinkovit za doseganje ciljev na področju razvoja socialnih kompetenc, saj smo skozi izvedbo taborniških dejavnosti na realnem vzorcu predšolskih otrok analizirali njihov napredek na socialnem področju. Ugotovili smo, da taborniške dejavnosti pozitivno vplivajo na komunikacijo, medsebojne odnose, reševanje problemov ter poznavanje sebe in drug drugega. Rezultati raziskave predstavljajo pomemben napredek na področju raziskovanja tako razvoja socialnih kompetenc kot taborništva.

Ključne besede

diplomska dela;predšolska vzgoja;socialne veščine;taborništvo;projektno delo;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Brunšek]
UDK: 373.2:316.614.032(043.2)
COBISS: 24462600 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 654
Št. prenosov: 96
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ǂThe ǂdevelopment of social skills in performing scout activities for preschool-age children
Sekundarni povzetek: Social skills or competences, that enable a person to realize their goals and meet their needs in a social environment, should start developing in early childhood. Social skills that are not properly developed can lead to a number of different problems in adolescence and adulthood. Social development first takes place in smaller, intimate social groups (families), then in broader social groups and organizations. Children develop habits, skills, values and tendencies to become responsible and creative members of society through socializing. Socially interactive games with the aim to develop social skills allow children to function in different roles, develop solidarity, promote mutual assistance and respect diversity. The games help include those children who are less noticeable or those that are shunned, and at the same time encourage cooperation in achieving common goals. This kind of work is typical of Scout movement. In the practical part of the research, we tested a method of work that scouts use when working with children and how effective this method is in achieving the goals in the field of the development of social competences. Through the implementation of scout activities, we analysed their progress in the social field on a real sample of pre-school children. The research concluded that scout activities have a positive impact on communication, interaction, problem solving, and knowledge of oneself and each other. The results of the research represent important progress in the field of research in both the development of social skills and scouting.
Sekundarne ključne besede: theses;preschool education;social skills;scouts;project work;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 54 f.
ID: 11022765