magistrsko delo
Povzetek
Vsak posameznik drugače doživlja prosti čas. Strokovnjaki različno opredeljujejo prosti čas, pri čemer je večini opredelitev skupno, da posameznik lahko prosto izbira, kaj bo delal v prostem času, prisotna je torej svobodna izbira. Na preživljanje časa vpliva več dejavnikov: sposobnosti, interesi, ekonomske razmere, prostor, naprave in sredstva, ki so na voljo, družina, šola in lokalna skupnost. V teoretičnem delu smo opredelili prosti čas, izpostavili njegov pomen in dejavnike, opisali vrste in načela prostega časa. Predstavili smo tudi razvojno-psihološki vidik strukturiranja prostega časa in navedli razlike med dejavnostmi in aktivnostmi. Povzeli smo različne raziskave, ki so bile izvedene na tem področju. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika poiskali odgovore na vprašanja, ali se učenci ukvarjajo z interesnimi dejavnostmi in katere so te dejavnosti, ali imajo učenci, ki se ukvarjajo z interesnimi dejavnostmi, boljši učni uspeh, predvsem, ali ukvarjanje z interesnimi dejavnostmi vpliva na organizacijo prostega časa učencev. Večina učencev se ukvarja z interesnimi dejavnostmi. Največ učencev se ukvarja s športnimi dejavnostmi, najmanj pa z družboslovnimi interesnimi dejavnostmi. Učenci, ki se ukvarjajo z interesnimi dejavnostmi, imajo pri vseh treh glavnih predmetih višjo povprečno oceno kot učenci, ki nimajo interesnih dejavnosti. Bolj organizirani so učenci, ki se ukvarjajo z vsaj eno interesno dejavnostjo, preostale dejavnosti pa si razporedijo enakomerno.
Ključne besede
magistrska dela;prosti čas;dejavnosti;aktivnosti;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2019 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[V. Mlinar] |
UDK: |
159.923:379.8(043.2) |
COBISS: |
24519176
|
Št. ogledov: |
909 |
Št. prenosov: |
179 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Extra-curricular activities as a factor in leisure time organisation of primary school students |
Sekundarni povzetek: |
Every individual is experiencing leisure time differently. Experts have different definitions of leisure time. It is common to most definitions that an individual can freely choose what to do in his free time. There are several factors that influence how an individual will spend his free time: abilities, interests, economic conditions, space, family, school and local community. In theoretical part we presented the definition of free time, highlited its significance and factors, and described the types and principles of free time. We also presented the developmental-psychological aspect of structuring free time. We have described the results of some of already conducted research and included opinions of various authors. In the empirical part of master thesis we used questionnaire to get the answers to questions about whether students engage in extracurricular activities, in which they engage and if students that engage in extracurricullar activities have better academic achievement, and above all, if engaging in extracurricular activities affects organization od students free time. We have found that the majority of students engage in sports activities and the least students in activities in social science. Students engaged in interest-based activities have a higher average grade and better learning achievement in all three main subjects, than students who do not engage in interest-based activities. Students who engage in at least one extracurricular activities are more organized. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;free time;activities; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
[51] f., [3] f. pril. |
ID: |
11064646 |