diplomsko delo
Mateja Zakšek (Avtor), Zlatka Cugmas (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu preučimo odzive predšolskih otrok, starih od tri do šest let, na ločitev staršev z vidika psihičnih težav, ki se kažejo v obdobju enega leta po starševski ločitvi. V teoretičnem delu na kratko predstavimo koncept družine in vpliv ločitve na njo, v nadaljevanju pa se osredotočimo predvsem na otrokovo doživljanje ločitve staršev, različne vplive, ki jih ima ločitev na otroka, in otrokove odzive na te vplive, opišemo pa tudi strategije pomoči otroku po ločitvi staršev. V empiričnem delu diplomskega dela z uporabo kvantitativne metode raziskovanja ugotavljamo, kolikšna je raven splošnih in specifičnih psihičnih težav predšolskih otrok ločenih staršev, ali pri predšolskih otrocih ločenih staršev prihaja do razlik v ravni psihičnih težav glede na pogostost otrokovih stikov z očetom in glede na mesečni neto dohodek starša in v kolikšni meri matere menijo, da se je njihov odnos z otrokom poslabšal po ločitvi. Na podlagi podatkov, pridobljenih z uporabo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnjevali ločeni starši predšolskih otrok, ugotovimo, da ima več kot devetdeset odstotkov otrok visoko oziroma zelo resno raven splošnih psihičnih težav, pri čemer je pri deklicah ugotovljena višja raven psihičnih težav kot pri dečkih. Največ psihičnih težav je ugotovljenih na področju hiperaktivnosti in čustvenih težav. Slednje so še posebej izrazite pri štiri- in petletnih otrocih in pri predšolskih deklicah. Po mnenju ločenih staršev imajo njihovi predšolski otroci najmanj vedenjskih težav in težav z odsotnostjo prosocialnega vedenja. Ugotovimo tudi, da ne prihaja do razlik v ravni psihičnih težav predšolskih otrok ločenih staršev glede na pogostost otrokovih stikov z očetom. Prav tako ne ugotovimo razlik v psihičnih težavah glede na mesečni neto dohodek starša. Glede poslabšanja odnosa med staršem in otrokom po ločitvi rezultati raziskave pokažejo, da se s poslabšanjem odnosa sooča slaba tretjina mater in dobri dve tretjini očetov.

Ključne besede

diplomska dela;predšolski otroci;ločitev staršev;psihične težave;odsotnost prosocialnega življenja;odnos otrok-starš po ločitvi;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Zakšek]
UDK: 316.363.5:159.942-053.4(043.2)
COBISS: 24711432 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1021
Št. prenosov: 198
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Pre-School children's reactions to parental separation
Sekundarni povzetek: In the thesis, we examine the responses of pre-school children aged three to six years to parental separation from the perspective of psychological problems, which are shown in the period of one year after parental separation. In the theoretical part, we give a brief description of the family concept and the impact of separation upon it. In the following theoretical part, we focus on the child's experience of parental separation, the different influences that it has on the child and the child's responses to these influences, and the strategies for helping a child after parental separation. In the empirical part of the thesis, using the quantitative research method, we determine the level of general and specific psychological problems of pre-school children with separated parents, the difference in the level of psychological problems in relation to the frequency of contact that the child has with a father and in relation to the monthly net income of parents. We also determine the extent to which mothers feel that their relationship between them and the child has worsened after separation. On the basis of the data obtained using the questionnaire, which was answered by the separated parents of pre-school children, we find that more than ninety percent of children have a high, i.e. very serious, level of general psychological problems, with girls having a higher level of psychological problems than boys. Most psychological problems are found in the area of hyperactivity and emotional problems. The latter are particularly significant in four- and five-year-old pre-school children and in pre-school girls. According to separate parents, their children have the least behavioral problems and problems with the absence of prosocial behavior. We also found that there are no differences in the level of psychological problems in relation to the frequency of child's contact with their father and to the parents' monthly net income. Concerning the relationship between the parent and the child after parental separation, the results of the study showed that a poor third of mothers and two-thirds of fathers are facing a worsening of the relationship with the child.
Sekundarne ključne besede: theses;preschool children;parental separation;psychological problems;absence of prosocial behaviour;after divorce child-parent relationship;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: IX, 70 f., 18 f. pril.
ID: 11162625