instalacija v drugi polovici 20. stoletja na Slovenskem
Deja Bečaj (Avtor), Katarina Mohar (Mentor)

Povzetek

Instalacija je umetniška zvrst, kjer gre za obsežna dela, ki se lahko širijo skozi več prostorov. Njena temeljna značilnost je, da morajo za "izgradnjo" umetniške celote sodelovati trije elementi: gledalec, objekt in prostor. Nanjo je vplivalo zlasti minimalistično kiparstvo, ki je od gledalca zahtevalo, da v svojem obravnavanje umetnine upošteva tudi prostor okoli predmeta. Nastali so ambienti, ki jih je pri nas prva ustvarjala Dragica Čadež (1940-). Ambient je za razliko od instalacije omejen na manjši prostor in je delil okolje z ostalimi predmeti, ki niso bili del postavitve. V osemdesetih in devetdesetih letih so tudi pri nas galerije postavitvam odrejale vse večje prostore, pogoste pa so bile tudi instalacije, ki so se razprostirale preko več sob. V devetdesetih letih so se umetniki začeli odmikati od institucij striktno namenjenim za razstave, hkrati pa je raslo zanimanje za ekološka vprašanja. Ustvarjali so postavitve v naravi (zlasti v sklopu projektov Kipi v vrtu in Štirje letni časi) in site-specific instalacije, ki za razliko od instalacije popolnoma izgubijo smisel, če jih premaknemo. Instalacija ostaja ena najbolj priljubljenih umetniških zvrsti, vendar zaradi poimenovanja, ki se ga pogosto enači z zgolj postavitvijo umetnine na določeno mesto, prihaja do zmede v obravnavanju instalacije kot samostojne umetniške zvrsti.

Ključne besede

magistrska dela;instalacija;ambient;site-specific instalacija;instalacija na Slovenskem;aktivacija gledalca;postavitve v naravi;Čadež;Dragica;1940-;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [D. Bečaj]
UDK: 730(497.4):929Čadež D.(043.2)
COBISS: 24878600 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 620
Št. prenosov: 133
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Spectator, object and space: Installation in the second half of the 20th century in Slovenia
Sekundarni povzetek: Installation is an art genre, involving large-scale works that can spread across multiple spaces. It is mostly made in mixed media and often created for a specific location. Its core feature is the cooperation of three elements: the viewer, the object and the space, which build an artistic whole. With its emergence and rapid rise in popularity, installation offered endless possibilities for interpretation and merged with other artistic genres, such as performance. It was particularly influenced by technology that became more and more accessible to artists in the 1980s and was increasingly introduced in Slovene installations in the nineties. It remains at the top of popularity today, but because of the name, it is often equated with a mere layout or design of any exhibition, which causes confusion in considering installation as an independent art genre.
Sekundarne ključne besede: master theses;installation;ambient;site-specific installation;installation in Slovenia;activation of the viewer;installations in nature;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za umetnostno zgodovino
Strani: XII, 77 str.
ID: 11238486
Priporočena dela:
, instalacija v drugi polovici 20. stoletja na Slovenskem
, diplomsko delo
, ni podatka o podnaslovu