Paul of Antioch's irenic approach

Povzetek

For the West, Islam has generally been seen as a typical example of exotic, dan-gerous and unknown culture, whereas for the Byzantines, Islam was much better known, since they had to live together with Muslims for centuries and therefore their attitude could not have been uniformly hostile but consisted of manifold attempts to hold a (theological) dialogue. The paper presents some key features of the heterogeneous Byzantine theology of Islam within the corpus of the theological polemical works which have been produced from 7th to the 13th century. After examining John Damascene (app. 676–749), the first Byzantine theologian who wrote on Islam and gained knowledge of Islam at first hand as a civil servant in the court of the Umayyad Caliph in Damascus, the present study examines a relatively unknown work, Paul of Antioch’s Letter to a Muslim Friend (MS Sinai Arabic 448; 531). The text of this Melkite bishop of Sidon was written in Arabic somewhere around 1200 and is one of the most authentic contributions to the Byzantine-Islam polemics about Paul’s irenic approach and his interpretation of Qur’an. Although it still applies a clear apo-logetic approach, Paul’s Letter may be viewed from the perspective of the theological dialogue between Christians and Muslims.

Ključne besede

Joannes Damascenus;svetnik;ok.675-749;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL TEOF - Teološka fakulteta
UDK: 27-1:28
COBISS: 11042563 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 2335-4127
Matična publikacija: Edinost in dialog
Št. ogledov: 300
Št. prenosov: 141
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Bizantinska teologija in islam
Sekundarni povzetek: Na splošno so Zahodnjaki islam stereotipno videli kot primer eksotične, grozeče in neznane kulture, medtem ko ga je bizantinska civilizacija poznala veliko bolje, saj so mo-rali stoletja živeti skupaj z muslimani. Njihov odnos je bil zato veliko bolj kompleksen in ni mogel biti zgolj enostransko sovražen, temveč najdemo tudi številne in raznolike poskuse teološkega dialoga. Razprava tematizira nekaj ključnih značilnosti heterogene bizantinske teologije islama znotraj korpusa teoloških polemičnih del, ki so nastajala od 7. do 13. stoletja. Po predstavitvi nauka Janeza Damaščana (ok. 676–749), prvega bizantinskega teologa, ki je pisal o islamu, saj je bil visoki uradnik na dvoru umajadskega kalifa v Damasku in se je tako lahko spoznal z novo religijo iz prve roke, članek analizira delo Pavla iz Antiohije Pismo mu-slimanskemu prijatelju (MS Sinai Arabic 448/531). Delo melkitskega škofa iz Sidona je bilo napisano okoli leta 1200 in je eden najbolj izvirnih prispevkov znotraj bizantinske polemike z islamom zaradi Pavlovega ireničnega pristopa in njegove interpretacije Korana.Čeprav kot otrok svojega časa uvaja jasen apologetičen pristop, lahko Pavlovo Pismo razumemo v perspektivi teološkega dialoga med krščanstvom in islamom.
Sekundarne ključne besede: bizantinska teologija;krščanstvo;islam;Koran;interpretacija;
Strani: str. 195-210
Letnik: ǂLetn. ǂ74
Zvezek: ǂšt. ǂ2
Čas izdaje: 2019
DOI: 10.34291/Edinost/74/02/Bogataj
ID: 11961903
Priporočena dela:
, Paul of Antioch's irenic approach
, njena ideologija in posledice
, diplomsko seminarsko delo
, magistrsko delo