magistrsko delo
Povzetek
Matematične učne težave pomembno vplivajo na nadaljnjo izobraževalno uspešnost posameznika. Otroci s slabšimi zgodnjimi matematičnimi sposobnostmi, veščinami in znanji, pogosto zaostajajo za vrstniki celo življenje ter se v dobi odraslosti soočajo z različnimi ovirami in stiskami na socialnem, čustvenem in vedenjskem področju, zato sta zgodnje prepoznavanje otrok s tveganjem za težave pri učenju matematike ter učinkovita obravnava ključnega pomena.
V empiričnem delu magistrskega dela smo želeli ugotoviti, kakšne so matematične sposobnosti, veščine in znanja ter potrebe predšolskih otrok, starih med 5 in 6 let, pred začetkom treninga ter kako učinkovit je trening, ki vključuje konkretne aktivnosti za razvoj otrokovih matematičnih sposobnosti, veščin in znanj. Zanimalo nas je tudi, kako vzgojitelji in starši ocenjujejo uporabnost priročnikov, ki vključujeta smernice za razvijanje matematičnih sposobnosti, veščin in znanj v predšolskem obdobju. V raziskavo so bili vključeni trije otroci, stari med 5 in 6 let, ki imajo opazne težave na področju razumevanja pojma števila, predštevilskih vsebin, reševanja življenjskih matematičnih problemov ter razumevanja pojmov matematičnega jezika. Pred izvedbo treninga smo z A različico Testa zgodnjih matematičnih sposobnosti (van de Rijt idr., 1994) ter preizkusom za preverjanje aritmetičnih sposobnosti, znanj in veščin, ki smo ju oblikovali v namen uporabe v magistrskem delu, ugotovili, kakšne so matematične sposobnosti, veščine in znanja otrok, vključenih v raziskavo. V namen preverjanja učinkovitosti izvajanega treninga smo po končanem treningu ponovno izvedli preizkus za preverjanje aritmetičnih sposobnosti, znanj in veščin ter B različico Testa zgodnjih matematičnih sposobnosti ter rezultate otrok primerjali z rezultati pred izvajanjem treninga. V sklopu treninga smo razvijali otrokove matematične sposobnosti, veščine in znanja na štirih različnih matematičnih področjih: predštevilske vsebine (seriacija in klasifikacija), pojem števila, matematični jezik in matematični življenjski problemi. Trening je bil izveden skupinsko, trajal je 8 tednov, in sicer petkrat tedensko po 30 minut. Izvedenih je bilo 40 srečanj, prisotnost otrok je bila 86%. Pri treningu so sodelovali starši otrok in njihova vzgojiteljica. Z vzgojiteljico smo se srečevali po vsakem treningu, srečanja so trajala približno 15 minut, na polovici treninga smo vzgojiteljici posredovali priročnik, v katerem so zbrane informacije in dejavnosti za razvoj matematičnih sposobnosti, veščin in znanj znotraj načrtovanih dejavnosti in vsakodnevne rutine v vrtcu. S starši smo se dvakrat srečali individualno, tudi staršem je bil na polovici treninga posredovan priročnik z informacijami in konkretnimi dejavnostmi za razvoj matematičnih sposobnosti, veščin in znanj, ki jih lahko starši vključijo v vsakodnevno rutino. Na koncu treninga smo s pomočjo vprašalnikov pridobili povratno informacijo staršev in vzgojiteljice o uporabnosti priročnikov. Na podlagi primerjave rezultatov pred in po treningih vidimo pri vseh otrocih napredek pri matematičnih sposobnostih, veščinah in znanjih na področju predštevilskih vsebin, pojma števila, reševanju življenjskih matematičnih problemov in matematičnega jezika.
Ključne besede
matematične sposobnosti;matematične veščine;matematična znanja;trening;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2020 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[A. Ocepek] |
UDK: |
373.2.016:51(043.2) |
COBISS: |
29758723
|
Št. ogledov: |
315 |
Št. prenosov: |
24 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Preventive training for preschool children at risk for mathematics learning dificulties |
Sekundarni povzetek: |
Mathematical learning difficulties have very important impact on further educational success of an individual. Children with worse early mathematical abilities, skills and knowledge often fall behind peers for their whole life and are confronted with various obstacles and distresses on social, emotional and behaviour field. That is why early recognition of children at risk for difficulties at learning mathematics is an efficient treatment and of a key meaning.
In the empirical part of my master´s thesis I aimed to find out what are mathematical abilities, skills, knowledge and needs of preschool children between the ages of 5 and 6 before the training and how efficient is the training which includes specific activities for the development of children´s abilities, skills and knowledge. On the other hand, I was interested in how teachers and parents evaluate the efficiency of handbooks which include guidelines for the development of mathematical abilities, skills and knowledge in the preschool period. Three children between 5 and 6 years old who have noticeable problems with understanding the concept of a number, a pre-number concept, real-life mathematical problem solving and understanding the concepts of mathematical language, were included into the research. Before the realisation of the training I found out what are mathematical abilities, skills and knowledge of children included into the research, based on two tests: Early numeracy test (van de Rijt idr., 1994) and Test for examination of arithmetic abilities, knowledge and skills which I have formed in order to use it in my master´s thesis. In order to check the efficiency of the training I repeated the test for examination of arithmetic abilities, knowledge and skills after the first test and compared the results of children before and after the training. In the assembly of training I developed children´s mathematical abilities, skills and knowledge on four different mathematical fields: pre-number concepts (seriation, classification, organizing), the concept of a number, mathematical language and mathematical life problems. I carried out the training in a group, it lasted eight weeks and it was carried out five times a week for 30 minutes. 40 meetings were carried out and the presence of children was 86%. At the training, parents of children and their teacher participated. After each training I had a meeting with the teacher, each meeting lasted for 15 minutes and in the middle of the training I gave her a handbook with all collected information and activities for the development of mathematical abilities, skills and knowledge inside planned activities and everyday routine in a kindergarten. I had an individual meeting with parents twice and I also gave them a handbook with information and specific activities for development of mathematical abilities, skills and knowledge which parents can include in their everyday routine. In the end of the training I got a feedback on the efficiency of handbooks from parents and the teacher with the help of a questionnaire. Based on comparison of the results before and after the training we can see a big progress in mathematical abilities, skills and knowledge on the field of a pre-number concept, the concept of a number, real-life mathematical problem solving and mathematical language at all children. |
Sekundarne ključne besede: |
learning difficulty;pre-school child;mathematics;učne težave;predšolski otrok;matematika; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Specialna in rehabilitacijska pedagogika, Posebne razvojne in učne težave |
Strani: |
87 str. |
ID: |
12042634 |