diplomsko delo
Povzetek
V diplomskem delu smo predstavili teoretični vidik telesnega in gibalnega razvoja predšolskega otroka ter vpliv aerobne in anaerobne vadbe na razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti predšolskega otroka. Predstavili smo tudi merski protokol PREFIT. Želeli smo ugotoviti, ali vadbeni program za namen spodbujanja zdravega načina življenja vpliva na gibalne in funkcionalne sposobnosti otrok in ali obstajajo razlike v napredku glede na otrokov spol. V raziskavi smo uporabili eksperimentalno metodo raziskovanja. Podatke smo zbrali na kvantitativen način s standardiziranim merskim postopkom PREFIT za ugotavljanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti otrok. Te smo izmerili ob začetku in koncu študijskega inovativnega projekta za družbeno korist TELO - stroj, ki se lahko pokvari. V raziskovalni vzorec je bilo vključenih 157 otrok iz Vrtca Pobrežje, starih od 3 do 6 let, ki so bili naključno razdeljeni v kontrolno in eksperimentalno skupino; od teh sta 102 otroka opravila tako začetne kot tudi končne meritve, ki smo jih zajeli v statistično obdelavo. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da vadbeni program za namen spodbujanja zdravega načina življenja vpliva na gibalne in funkcionalne sposobnosti otrok. Razlike v napredku glede na spol so pokazale statistično značilne razlike v napredku pri testiranju dveh področij gibalnih sposobnosti, pri drugih dveh pa do statistično značilne razlike ni prišlo.
Ključne besede
Predšolski otroci;gibalne sposobnosti;funkcionalne sposobnosti;aerobna vadba;anaerobna vadba;diplomska dela;vrtec Pobrežje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2021 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[T. Levičar] |
UDK: |
373.2:796.01(497.4 Maribor, Pobrežje)(043.2) |
COBISS: |
85323523
|
Št. ogledov: |
519 |
Št. prenosov: |
25 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
An analysis of a physical exercise programme promoting a healthy lifestyle at the kindergarten Pobrežje |
Sekundarni povzetek: |
This undergraduate dissertation presents the theoretical aspect of pre-schoolers' physical and motor development and the effect of aerobic and anaerobic exercise on the development of their motor and functional abilities. It also presents the PREFIT measurement protocol. The intent was to analyse and determine whether the healthy lifestyle-promoting exercise program impacts children's motor and functional abilities, and whether progress differs across genders. The study was conducted using the experimental method. Data was gathered quantitatively using the PREFIT standardized measurement procedure, which was used to determine the children's motor and functional abilities; the latter were measured at the start and end of the exploratory innovative social benefit project titled BODY - the Instrument that Can Break Down. The research sample included 157 children from the Pobrežje Kindergarten aged from 3 to 6; they were split randomly into a control group and experimental group; 102 of them performed both the initial and final measurements, which were then included in the statistical treatment. Based on the results, we determined that the exercise program promoting the healthy lifestyle impacts children's motor and functional abilities. As relates the differences in progress according to gender, a statistically significant difference was measured in two motor skills, while no significant difference occured in the other two. |
Sekundarne ključne besede: |
Pre-schoolers;motor abilities;functional abilities;aerobic exercise;anaerobic exercise;Kindergarten Pobrežje;theses;Predšolski otroci;Gibanje;Otroški vrtci;Pobrežje (Maribor, Slovenija);Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 43 str.)) |
ID: |
13298409 |