diplomsko delo
Urška Žalig (Avtor), Matjaž Debevc (Mentor)

Povzetek

Plakati predstavljajo pomemben segment vizualnega komuniciranja s širšo množico ljudi. Za njihovo učinkovitost in zapomljivost je ključnega pomena primerno in ustrezno grafično oblikovanje. V diplomskem delu smo raziskali, kakšen vpliv ima uporaba pravil in principov grafičnega oblikovanja na opazovalce plakatov. V raziskavi smo uporabili zmagovalne plakate slovenskega tekmovanja Outstanding, jih analizirali in dodatno preverili z opazovalci s pomočjo ankete. V raziskavi je sodeloval 101 anketiranec, bili pa so vseh starostnih skupin. Pri analizi smo ugotovili, da imajo določeni principi oblikovanja, načela oblikovanja in principi geštalt teorije močan vpliv na razumevanje sporočila plakata. Raziskava je pokazala, da sta pri prenašanju informacij najbolj učinkovita princip bližine in princip podobnosti iz geštalt teorije, ki sta bila tudi največkrat uporabljena pri večini plakatov. Raziskava je tudi pokazala, da pretirana uporaba podrobnosti pripomore k zmedenosti opazovalcev. Rezultati, ki smo jih pridobili, so lahko podlaga za nadaljnjo raziskovanje na tem področju.

Ključne besede

grafično oblikovanje;plakati;načela in principi;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Založnik: [U. Žalig]
UDK: 655.26.066.24(043.2)
COBISS: 95558915 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 191
Št. prenosov: 23
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Graphic design rules and their impact on observers
Sekundarni povzetek: Posters represent an important segment of visual communication with a wider crowd. Appropriate graphic design is crucial for their efficiency and memorability. In the diploma work, we investigated the impact of the application of rules and principles of graphic design on poster observers. In the research, we used the winning posters of the Slovenian Outstanding competition, analyzed them and additionally checked them with observers with the help of a survey. 101 respondents of all age groups participated in the survey. In the analysis, we found that certain design principles, design rules and principles of Gestalt theory have a strong influence on the understanding of the poster’s message. The research showed that the principle of proximity and the principle of similarity from Gestalt theory, which were also most often used in most posters, are the most effective in transmitting information. The research also showed that excessive use of details contributes to observers confusion. The results we obtained can be the basis for further research in the field.
Sekundarne ključne besede: graphic design;posters;rules and principles;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Medijske komunikacije
Strani: X, 83 f.
ID: 13357364
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa