diplomsko delo
Povzetek
Ladijski transport je primarna oblika transporta svetovne trgovine, preko ladij trgovske
mornarice se namreč odvije do 90 % svetovne trgovine. Ocenjuje se, da je ladijski promet
odgovoren za približno 2,6 % letnih svetovnih emisij CO₂, kar znese 938 milijonov ton. Te
številke pa bi se lahko brez sprememb v okoljski politiki do leta 2050 povečale od 50 % do 250
%. Poleg emisij toplogrednega ogljikovega dioksida ladijski promet povzroča tudi druge
zdravju in okolju škodljive emisije. V diplomski nalogi je predstavljen okoljski odtis ladijskega prometa
in nekatere rešitve za zmanjšanje onesnaževanja s škodljivimi izpusti. Hkrati so izpostavljeni
tudi zakonodaja, predpisi in ukrepi, ki urejajo ladijske izpuste. Opisani so negativni vplivi
ladijskih emisij na okolje in zdravje ljudi ter nekateri tehnični ukrepi, ki se v
pomorstvu uporabljajo za zmanjšanje teh negativnih vplivov. Poleg tehničnih ukrepov, ki do
neke mere očistijo izpušne pline škodljivih emisij, bo za doseg dolgoročnih ciljev zmanjšanja
emisij v pomorstvu potrebna uporaba drugačnih, nizkoogljičnih in ogljično nevtralnih goriv.
Ključne besede
trgovska mornarica;ladijski promet;ekologija;diplomske naloge;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2021 |
| Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
| Organizacija: |
UL FPP - Fakulteta za pomorstvo in promet |
| Založnik: |
[M. Kamenšek] |
| UDK: |
656.6:574(043.2) |
| COBISS: |
87907331
|
| Št. ogledov: |
1668 |
| Št. prenosov: |
164 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
ENVIRONMENTAL IMPACTS OF SHIPPING |
| Sekundarni povzetek: |
World trade depends heavily on the transportation of goods by sea. Over 90% of cargo in world
trade is transported using ships, producing approximately 2,6% of annual CO2 emissions. That
comes to 938 million tonnes of this greenhouse gas. Without any change in the global shipping
environmental policy, these numbers could increase by 50% and even up to 250%. Ships also
produce a whole host of other pollutants which are harmful to humans and the environment. I
wrote about these pollutants and their negative effects in my thesis. I also wrote about some of
the technical solutions for reducing harmful emissions, the legal aspects and regulations
regarding the emissions from ships and plans for reducing greenhouse emissions from ships. If
we want to meet the long term goals of reducing emissions in the maritime sector the industry
will have to switch to using low carbon and carbon-neutral fuels in the future. |
| Sekundarne ključne besede: |
environment;pollution;greenhouse gases;emissions; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
| Študijski program: |
0 |
| Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
| Komentar na gradivo: |
Univ. Ljubljana, Fak. za pomorstvo in promet |
| Strani: |
VI f., 36 str. |
| ID: |
13418705 |