diplomsko delo
Povzetek
Homoseksualnost je bila dolga leta tabu tema, saj se o njej ni govorilo ali pa so se govoru o tej temi izogibali, tako v vzgojno-izobraževalnem kot širšem prostoru. Omenjena tema je polna strahu, predsodkov in stereotipov. Homoseksualci so zato velikokrat tarče diskriminacije in so stigmatizirana skupina tako na javnem kot na zasebnem področju. V današnjem času se vedno več razpravlja o različnih družinskih oblikah, med katere pa spadajo tudi istospolne partnerske zveze in družine. V javnem govoru prevladuje vprašanje, ali so istospolni pari lahko primerni starši. Največ vprašanj in dilem se vrti okoli tega, kakšne posledice bi imeli otroci v istospolnih družinah.
Pomemben vpliv na otroke iz istospolnih družin pa ima ravno družba. Vrtec in šola sta pomembni ustanovi, kjer bi o tem morali govoriti, saj take družine že obstajajo. K razumevanju te teme pa lahko pripomorejo tudi starši, da bodo pri svojih otrocih razvili strpnost do drugačnih. Vzgojiteljice v moji raziskavi ugotavljajo, da se v vrtcu o tem premalo govori, saj še vedno ostaja tabu tema.
Ena izmed glavnih skrbi je, ali bodo otroci homoseksualnih parov prav tako postali istospolno usmerjeni, bodo imeli težave v razvoju spolne identitete ali pa bodo tudi tarča diskriminacije zaradi spolne usmerjenosti svojih staršev. Vse te skrbi izhajajo iz stališč, da so istospolne družine nenaravne ter da geji in lezbijke predstavljajo grožnjo za otroke (Urek, 2005). Izključenost iz družbe in strah, da bi istospolni pari imeli otroke pa je vidna tudi na pravno-zakonodajnem področju, saj imajo precej manj pravic kot heteroseksualni pari. Ena izmed pomembnih pravic, ki jih istospolni pari zahtevajo, je posvojitev otroka, ki pri nas s strani istospolnih parov še vedno ni mogoča.
Ključne besede
homoseksualnost;spolna identiteta;istospolno starševstvo;družine;raznovrstnost družin;vzgoja;vzgojiteljice;predsodki;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2021 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[S. Poje] |
UDK: |
373.2:316.367.7(043.2) |
COBISS: |
79464195
|
Št. ogledov: |
213 |
Št. prenosov: |
9 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Pree-school teachers' views on same-sex parenting |
Sekundarni povzetek: |
Homosexuality has been a taboo subject for many years, as it has not been talked about or avoided speaking on the subject, both in educational and wider areas. This theme is full of fear, prejudice and stereotypes. Homosexuals are therefore often targeted with discrimination and stigmatised in both the public and private spheres. In this day and age, various family forms are being discussed more and more, including same-sex partnerships and families. Public speech is dominated by the question of whether same-sex couples can be suitable parents.
However, it is society that has a significant impact on children from same-sex families. Kindergarten and school are important institutions where we should talk about it, because such families already exist. Parents can also help to understand this topic to develop tolerance for others in their children. In my research, preschool educators find that there is too little talk about sam-sex families in kindergarten, as it remains a taboo subject.
Most of the questions and dilemmas revolve around what consequences children in same-sex families would have. One of the main concerns is whether the children of gay couples will also become same-sex, have difficulties in developing gender identity, or also discriminate on the basis of their parents' sexual orientation. All these concerns stem from the view that same-sex families are unnatural and that gays and lesbians pose a threat to children (Urek, 2005). Exclusion from society and the fear of having children for same-sex couples is also visible in the legal and legislative sphere, as they have far fewer rights than heterosexual couples. One of the important rights that same-sex couples demand is the adoption of a child, which is still not possible for same-sex couples in our country. |
Sekundarne ključne besede: |
pre-school education;trainer;predšolska vzgoja;vzgojitelj; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja |
Strani: |
72 str. |
ID: |
13469368 |