magistrsko delo
Petra Štajdohar (Avtor), Iztok Tomažič (Mentor)

Povzetek

Evrazijski ris (Lynx lynx), eden izmed treh predstavnikov velikih zveri v Sloveniji, je trenutno najbolj ogrožena vrsta sesalca pri nas. Za trajno, uspešno varovanje in ohranjanje katerekoli vrste je potrebno vključevanje in izobraževanje različnih deležnikov. Odnos in znanje se začneta razvijati že pri otrocih, kar pomeni, da nepoznavanje ter napačne predstave lahko spodbudijo negativna stališča še pred razvojem kritičnega mišljenja. V magistrski nalogi smo želeli preveriti, kakšno je znanje in kakšna so stališča o evrazijskem risu pri učencih drugega triletja osnovne šole. Podatke smo pridobili z anketnim vprašalnikom in preizkusom znanja v osnovnih šolah z območja stalne prisotnosti risa (Kočevsko) in območja brez stalne prisotnosti risa (Gorenjska). Ugotovili smo, da je znanje učencev o evrazijskem risu izjemno pomanjkljivo. Sprejemljive rezultate so učenci dosegli na področju biologije risa, zelo slabe pa na področju njegove ogroženosti in varovanja. Prav tako smo ugotovili, da se pojavljajo razlike med posameznimi razredi, vendar so v nasprotju s pričakovanji najboljše rezultate dosegli učenci 5., najslabše pa učenci 6. razredov. Prav tako se ne pojavljajo statistično značilne razlike v znanju med učenci glede na spol ali območje bivanja. Pri analizi stališč smo ugotovili, da ni velikih razlik med dečki in deklicami, vendarle pa se je pri slednjih izkazala večja raven strahu. Kot je bilo pričakovano, se stališča statistično pomembno razlikujejo glede na znanje učencev. Tisti, ki so pri preizkusu znanja dosegli boljše rezultate, so bolj naklonjeni varovanju risa in učenju o tej vrsti ter imajo manj strahu. Pridobljene ugotovitve bomo lahko uporabili pri oblikovanju novih izobraževalnih vsebin, ki bodo temeljile na učnem načrtu ter bodo učencem izboljšale znanje in odnos do velikih zveri.

Ključne besede

evrazijski ris;znanje;stališča;učenci;drugo triletje;živali;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [P. Štajdohar]
UDK: 599.742.734:373.3(043.2)
COBISS: 86198787 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 143
Št. prenosov: 13
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Second triad elementary school students' knowledge and perceptions of Eurasian Lynx
Sekundarni povzetek: The Eurasian lynx (Lynx lynx), one of the three representatives of large carnivores in Slovenia, is currently the most endangered mammal in Slovenia. Involving and educating multiple stakeholders is essential for the permanent, successful protection and conservation of any species. Attitudes and knowledge begin to develop since young age, therefore ignorance and misconceptions can provoke negative attitudes even before the development of critical thinking. In this study, we wanted to test the knowledge and attitudes of students towards the lynx in the Second cycle of elementary school. Data were obtained through a questionnaire and a test of knowledge in primary schools from the area of permanent occurrence of lynx (Kočevsko) and the area without permanent occurrence of lynx (Gorenjska). We found that student's knowledge of the Eurasian lynx was extremely low. Acceptable results were achieved in the field of lynx biology, and very poor results in the field of lynx conservation. We also found that there are differences between individual classes, but contrary to expectations, the best results were achieved by 5th-grade students and the worst by 6th-grade students. There were also no statistically significant differences in knowledge between students according to gender or area of residence. In the analysis of attitudes, we found that there were no major differences between boys and girls, but girls did express a greater fear factor. As expected, there are statistically significant differences between students' knowledge status. Students who have achieved better results in the test are thus more inclined to lynx protection, learning about the species, and have less fear. Results of this study could provide new educational content, which will be based on the curriculum and will provide better knowledge and attitude towards large carnivores.
Sekundarne ključne besede: primary education;biology;osnovnošolski pouk;biologija;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje, Poučevanje na razredni stopnji z angleščino
Strani: 42 str.
ID: 13769532