Povzetek
Neprestano večanje števila oglaševalcev in širjenje oglaševalskega prostora že presegata receptivne sposobnosti naslovnikov, zato je ob tolikšni zasičenosti z oglasi vse težje zbuditi pozornost naslovnikov. Prispevek predstavlja poseben tip novotvorjenk v tiskanih oglasih, imenovanih grafoderivati, ki za učinkovanje uporabljajo grafične in ortografske prvine. Na podlagi zbranega gradiva bo podrobneje predstavljena njihova tipologija glede na uporabo in kombiniranje različnih pisnih znamenj (ABCČDZS, priseb(n)i, M!ZA, Remisliti, TISati, nezNOSen, ?mega, 3OR24 2N4N?4, Bank@Net ipd.) ter opredeljena njihova vloga, ki je večinoma estetska, čustvena ali intelektualna. Grafoderivati pogosto konkretizirajo bodisi oglaševalca bodisi oglaševano, včasih pa so le rezultat besedne igre v vlogi pritegnitve pozornosti. Vsekakor pa je v njih mogoče prepoznati težnjo po vse večji vizualizaciji oglasne komunikacije.
Ključne besede
besedotvorje;novotvorjenke;grafoderivati;tiskani oglasi;Oglaševanje;Oglasi;Besediloslovje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2009 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo v Ljubljani |
UDK: |
81'373.611:659.1 |
COBISS: |
29071965
|
ISSN: |
0040-3598 |
Matična publikacija: |
Teorija in praksa
|
Št. ogledov: |
727 |
Št. prenosov: |
265 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Graphoderivatives in printed advertisements |
Sekundarni povzetek: |
The ever increasing number of advertisers and the expansion of advertising space has already exceeded receptive capabilities of addressees; this is the reason why arousing addressees' attention is becoming a more and more demanding task. The article presents a special type of nonce words in printed advertisements, called graphoderivatives, which use graphic and orthographic elements to achieve effectiveness. Their typology will be presented in detail based on collected materials, according to the usage and combinations of various written signs (ABCČDZS, priseb(n)i, M!ZA, Remisliti, TISati, nezNOSen, ?mega, 3OR24 2N4N?4, Bank@Net ipd.), and their role, which is mostly aesthetic, emotional or intellectual, will be defined. Graphoderivatives often reflect the advertiser or the advertised product itself, but sometimes they are just a pun aimed at attracting attention. However, it is possible to identify the tendency towards their increasing visualisation in advertising communication. |
Sekundarne ključne besede: |
word-formation;nonce words;graphoderivatives;printed advertisments;Advertising;Advertisements;Text linguistics; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
str. 826-838 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ46 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ6 |
Čas izdaje: |
nov.-dec. 2009 |
Ključne besede (UDK): |
language;linguistics;literature;jezikoslovje;filologija;književnost;linguistics and languages;jezikoslovje in jeziki;applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;communication and transport industries;accountancy;business management;public relations;komunikacije in transport;knjigovodstvo;poslovni menedžment;stiki z javnostjo;publicity;information work;public relations;stiki z javnostjo;reklama;publicity;advertising;oglaševanje; |
ID: |
1469965 |