Slavko Splichal (Avtor)

Povzetek

Po normativnih definicijah naj bi javnost (publiciteta) znatno prispevala k demokratični družbeni ureditvi, predvsem z legitimizacijo tiska in drugih medijev kot konstitutivnih dejavnikov javnosti in javnega mnenja. Kljub ogromnim tehnološkim in družbenim (predvsem ekonomskim) spremembam v obdobju globalizacije še vedno ostaja veljavnih veliko "starih" predpostavk o javnosti, javnem mnenju in javni sferi, kljub najnovejšim tehnološkim dosežkom v komuniciranju pa ostajajo nerazrešena tudi mnoga "stara" protislovja. Bistvena normativna značilnost javnih medijev, da lahko preoblikujejo partikularne interese v skupni interes s konfrontacijo vladajočih in vladanih ali s posredovanjem med njimi, pri internetu še vedno umanka - ne zaradi njegove tehnološke, ampak zaradi njegove družbene narave. Bolj kot nove interpretacije (nadnacionalne) javne sfere in javnega mnenja so potrebna prizadevanja, da bi ju spremenili v smeri, ki bi omogočila udejanjenje publicitete v njeni prvotni "tridimenzionalni zasnovi" kot osebne pravice do komuniciranja v javnosti, javnega nadzora vladanja (vladovanja) in mediacije med državo in civilno družbo.

Ključne besede

Javnost;Globalizacija;Množični mediji;Javno mnenje;Javna sfera;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo v Ljubljani
UDK: 32.019.51:316.77
COBISS: 29248605 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Matična publikacija: Teorija in praksa
Št. ogledov: 583
Št. prenosov: 128
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Publicity between 'new' media and 'old' theories
Sekundarni povzetek: Despite the enormous technological and social (especially economic) changes in the era of globalisation, many 'old' assumptions about the public, public opinion and the public sphere remain in force and, despite the latest technological developments in communication, many 'old' contradictions remain unresolved. The Internet has not succeeded in bringing into play the fundamental normative feature of public media - the conversion of particularistic interests into a common interest by confronting the rulers and the ruled, and mediating between them - not because of its technological nature, but because of its social nature. More than new interpretations of the (transnational) public sphere and public opinion, efforts are needed to change them in a direction that would enable the manifestation of publicity in its original 'three-dimensional design' as a personal right to communicate in public, surveillance of the public over government (governance), and mediation between the state and civil society.
Sekundarne ključne besede: Public;Globalisation;Mass media;Public opinion;Public sphere;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 8-21
Letnik: ǂLetn. ǂ47
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: jan.-feb. 2010
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;politics;politika;politične vede;social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;sociology of culture;cultural context of social life;sociologija kulture;
ID: 1470038
Priporočena dela:
, emocionalna zasičenost medijev, ekshibicionizem politikov in komodifikacija emocij
, Fakulteta za družbene vede, knjižna zbirka Politični procesi in institucije, Ljubljana 2006, str. 102, 15 EUR (ISBN 961-235-249-6)
, ni podatka o podnaslovu