magistrsko delo
Sebastijan Trstenjak (Avtor), Luka Lešnik (Mentor), Breda Kegl (Komentor)

Povzetek

Zaradi impresivnih lastnosti, kot je okoljska sprejemljivost, zaradi velikega potenciala pri zmanjševanju emisij toplogrednih plinov in visoke kalorične vrednosti, vodik velja za alternativno gorivo prihodnosti. Trenutno se v smislu uporabe vodika v avtomobilskem sektorju preučuje uporaba skozi gorivne celice in koncepti H2ICE oz. sozgorevanje vodika z dizelskim gorivom, ki lahko zmanjšata onesnaževanje s strani tega sektorja. Namen je, da bi proizvodnja vodika temeljila na obnovljivih virih energije, da bi se zmanjšalo onesnaževanje, ki nastaja z uporabo neobnovljivih virov, v smislu proizvodnje pa obstajajo procesi, kjer se lahko kot surovina za proizvodnjo vodika uporabijo tudi odpadki. Sofisticirane metode shranjevanja vodika vključujejo uporabo kompleksnih hidridov in ogljikovih nanocevk, vendar so vse te tehnologije še v fazi razvoja in so potrebne znatne naložbe, da bi bile komercialno donosne in dostopne. V tej nalogi bo predstavljena splošna ideja vodikove ekonomije, procesi proizvodnje, skladiščenja in transporta vodika ter možnosti njegove uporabe v avtomobilskem sektorju. V tem smislu bo z uporabo programskega paketa BOOST analizirana potencialna uporaba vodika H2ICE s konceptom dvojnega sozgorevanja z dizelskim gorivom kot fosilnim gorivom. Namen je potrditi primarno hipotezo, da uporaba vodika v takšnem konceptu ne vpliva na poslabšanje procesov v motorju z notranjim zgorevanjem in prispeva k zmanjšanju kontaminacije nastalih izpušnih plinov.

Ključne besede

vodik kot gorivo prihodnosti;avtomobilski sektor;gorivne celice;koncept dvojnega zgorevanja;programski paket BOOST;magistrske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [S. Trstenjak]
UDK: 662.769.2:621.43(043.2)
COBISS: 121185027 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 266
Št. prenosov: 40
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Analysis of the use of hydrogen as an alternative fuel in traffic
Sekundarni povzetek: Due to its impressive properties such as environmental friendliness, great potential in reducing greenhouse gas emissions and high calorific value, hydrogen is considered as an alternative fuel of the future. Currently, in the form of hydrogen can be used in the automotive sector through fuel cells and H2ICE concepts, i.e., co-combustion of hydrogen with diesel, which have the potential to make the mentioned sector a less pollutant. The intention is to base hydrogen production on renewable energy sources to reduce pollution generated with use of non-renewable sources and in the form of production there are processes where waste can be used as a raw material for hydrogen production. Sophisticated hydrogen storage methods involve the use of complex hydrides and carbon nanotubes, but all of these technologies are still under development and significant investment is needed to make them commercially viable and affordable. This paper will present the general idea of the hydrogen economy, the processes of production, storage and transport of hydrogen as well as the possibility of using it in the automotive sector. In this sense, using the software package BOOST will analyse the potential use of hydrogen H2ICE by the concept of dual co-combustion with diesel as a fossil fuel. The intention is to confirm the primary hypothesis that the use of hydrogen in such a concept does not affect the deterioration of the process in the internal combustion engine and contributes to reducing the contamination of the generated exhaust gases.
Sekundarne ključne besede: hydrogen as the fuel of the future;automotive sector;fuel cells;dual concept of combustion;BOOST software package;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo, Tehniško varstvo okolja
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIII, 105 f.))
ID: 14934134
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, (conference proceedings)