diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo
Povzetek
V industriji se kaže stalen trend uporabe izdelkov izdelanih iz različnih materialov. Posamezne sestavne dele lahko spajamo na različne načine, vendar je varjenje pomemben postopek spajanja aluminijevih zlitin. Eden od izzivov varjenja pa je izbira ustreznih varilnih parametrov za doseganje željene kakovosti zvarnega spoja. V diplomskem delu smo izdelali in analizirali varjenje aluminijeve zlitine 5083-O s postopkom FSW. Izdelali smo zvarne spoje, kjer smo spreminjali hitrost varjenja od 190 mm/min do 380 mm/min, pri konstantni hitrosti vrtenja orodja. Najprej smo zvarne spoje vizualno ocenili in pripravili epruvete za natezni preizkus. Izmerili smo mehanske lastnosti z nateznim preizkusom in analizirali lomno površino zvarnega spoja. Nato smo izdelali makro obruse, analizo mikrostrukture in primerjali zapolnjevanje špranje obeh izvedb vara. Spreminjanje varilne hitrosti je imelo minimalen vpliv na mehanske lastnosti. To je bilo opazno v manjši natezni trdnosti zvarnega spoja izdelanega z večjim vnosom toplote. Povprečna natezna trdnost zvarnih spojev je od osnovnega materiala manjša za manj kot 10 % (20 – 30 MPa), raztezek pa se je zmanjšal za 1 do 2 %. Zapolnjevanje zvarnega spoja je pri obeh izvedbah vara pokazalo dobre, ponavljajoče rezultate. Opazovana mikrostruktura dobljena pri različnih varilnih hitrosti se ni razlikovala.
Ključne besede
diplomske naloge;varjenje z trenjem in mešanjem – FSW;aluminijeve zlitine;natezni preizkus;lomne površine;mikroskopiranje;mikrostruktura;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FS - Fakulteta za strojništvo |
Založnik: |
[T. Tomšič] |
UDK: |
621.791:669.715(043.2) |
COBISS: |
123337731
|
Št. ogledov: |
296 |
Št. prenosov: |
70 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Effect of welding parameters of friction stir welding on the properties of the welded joint of aluminium alloy AA5083 |
Sekundarni povzetek: |
V industriji se kaže stalen trend uporabe izdelkov izdelanih iz različnih materialov. Posamezne sestavne dele lahko spajamo na različne načine, vendar je varjenje pomemben postopek spajanja aluminijevih zlitin. Eden od izzivov varjenja pa je izbira ustreznih varilnih parametrov za doseganje željene kakovosti zvarnega spoja. V diplomskem delu smo izdelali in analizirali varjenje aluminijeve zlitine 5083-O s postopkom FSW. Izdelali smo zvarne spoje, kjer smo spreminjali hitrost varjenja od 190 mm/min do 380 mm/min, pri konstantni hitrosti vrtenja orodja. Najprej smo zvarne spoje vizualno ocenili in pripravili epruvete za natezni preizkus. Izmerili smo mehanske lastnosti z nateznim preizkusom in analizirali lomno površino zvarnega spoja. Nato smo izdelali makro obruse, analizo mikrostrukture in primerjali zapolnjevanje špranje obeh izvedb vara. Spreminjanje varilne hitrosti je imelo minimalen vpliv na mehanske lastnosti. To je bilo opazno v manjši natezni trdnosti zvarnega spoja izdelanega z večjim vnosom toplote. Povprečna natezna trdnost zvarnih spojev je od osnovnega materiala manjša za manj kot 10 % (20 – 30 MPa), raztezek pa se je zmanjšal za 1 do 2 %. Zapolnjevanje zvarnega spoja je pri obeh izvedbah vara pokazalo dobre, ponavljajoče rezultate. Opazovana mikrostruktura dobljena pri različnih varilnih hitrosti se ni razlikovala. |
Sekundarne ključne besede: |
thesis;friction stir welding – FSW;aluminum alloys;tensile test;fracture surfaces;microscopy;microstructure; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za strojništvo |
Strani: |
XXIV, 58 str. |
ID: |
16354580 |