magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
Tomaž Skalar (Avtor), Boris Jerman (Mentor)

Povzetek

V magistrskem delu je predstavljeno optimalno snovanje gonilke kolesa, ki je eden od njegovih ključnih in najbolj obremenjenih delov. Zaradi tega je njeno snovanje v kombinaciji z željo po čim manjši končni masi zanimiv in aktualen izziv. V prvem delu je prikazan pregled literature s poudarkom na raziskavah s področja topološke optimizacije. Prikazani so tudi grafi sil, ki delujejo na gonilko v odvisnosti od kota zasuka gonilke ter zahteve standardov, ki jih morajo gonilke izpolnjevati. Na podlagi pridobljenih podatkov so bile določene sile, ki so bile v nadaljevanju uporabljene pri izvedbi simulacij in topološke optimizacije. Oblika in dimenzije začetnega optimizacijskega volumna so bili določeni na osnovi mer obstoječih gonilk. Narejene so bile začetne trdnostne analize, na osnovi katerih je bila v nadaljevanju izvedena topološka optimizacija. Iz oblike, pridobljene s topološko optimizacijo, je bil izdelan nov 3D model, ki upošteva tudi osnovne tehnološke in estetske zahteve. Zanj je bila izvedena kontrola napetostno-deformacijskih stanj z obremenitvenimi primeri, podanimi v standardu, ter primerjava z na tržišču obstoječo visokokakovostno gonilko.

Ključne besede

magistrske naloge;gonilka kolesa;kolo;metoda končnih elementov;napetostno-deformacijska stanja;topološka optimizacija;optimalna rešitev;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [T. Skalar]
UDK: 624.07:796.61(043.2)
COBISS: 123968259 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 503
Št. prenosov: 50
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Topology optimization of a bicycle crank arm
Sekundarni povzetek: The master's thesis presents the optimal design of the bicycle crank, which is one of its key and most stressed parts. For this reason, its design, in combination with the desire for the smallest possible final mass, is an interesting and relevant challenge. The first part presents a review of the literature with an emphasis on research in the field of topological optimization. Graphs of the forces acting on the crank depending on the angle of rotation of the crank and the requirements of the standards that the cranks must meet are also shown. On the basis of the obtained data, the forces were determined, which were subsequently used in the execution of simulations and topological optimizations. The shape and dimensions of the initial optimization volume were determined based on the dimensions of the existing cranks. Initial strength analyses were made, on the basis of which topological optimization was subsequently carried out. A new 3D model was created from the shape obtained by topological optimization, which also takes into account the basic technological and aesthetic requirements. It was tested for stress-strain states with the load cases specified in the standard, and compared with high-quality cranks available on the market.
Sekundarne ključne besede: master thesis;bicycle;crank arm;finite element method;stress-strain states;topology optimization;optimal solution;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. Ljubljana, Fak. za strojništvo
Strani: str. [56]
ID: 16382121
Priporočena dela:
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, zaključna naloga Razvojno raziskovalnega programa I. stopnje Strojništvo
, diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo