Barbara Samaluk (Avtor), Nada Turnšek (Avtor)

Povzetek

V članku so predstavljeni rezultati pilotne študije, ki je ugotavljala ali izpostavljenost izobraževalnemu programu osveščanja o diskriminaciji in njenem preprečevanju1, vpliva na: osveščenost udeležencev izobraževanja o negativnih stereotipih in predsodkih, na zmožnost prepoznavanja diskriminacije, na stališča do zagotavljanja enakih možnosti, na stopnjo nestrpnosti do posameznih skupin ljudi, na odnos do priseljencev in odnos do zakonske prepovedi diskriminacije. Osnovni namen študije je bil preveriti učinke izobraževanja oziroma razlike med eksperimentalno skupino (enajstimi udeleženkami usposabljanja, študentkami Oddelka za predšolsko vzgojo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani) ter kontrolno skupino (študenti, ki niso bili deležni usposabljanja). Uporabljen je bil vprašalnik z lestvicami stališč, ocenjevalnimi lestvicami ter vprašanji izbire. Statistična obdelava podatkov vključuje deskriptivno analizo, t-test in faktorsko analizo. Rezultati raziskovanja so pokazali nekatere pozitivne učinke antidiskriminacijske delavnice na osveščenost o »motorjih« diskriminacije, na njeno prepoznavanje in na odnos do posameznih skupin ljudi. Obenem pa je pilotna študija pokazal tudi določene pomanjkljivosti uporabljene metode in s tem nakazal usmeritev za prihodnje raziskave o učinkih antidiskriminacijskih delavnic.

Ključne besede

diskriminacija;družbene skupine;človekove pravice;predšolska vzgoja;preprečevanje;raziskave;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije
UDK: 37.015.31:316.42:373.2
COBISS: 8875593 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0038-0474
Matična publikacija: Sodobna pedagogika
Št. ogledov: 1172
Št. prenosov: 159
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarne ključne besede: discrimination;pre-school education;evaluation;diskriminacija;predšolska vzgoja;evalvacija;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 182-203
Letnik: ǂLetn. ǂ62 = 128
Zvezek: ǂšt. ǂ3
Čas izdaje: jul. 2011
ID: 1727655
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, magistrsko delo
, ni podatka o podnaslovu