Boštjan Harl (Avtor), Momir Lazović (Avtor), Marko Kegl (Avtor)

Povzetek

Prispevek opisuje postopek optimalnega projektiranja okvira terenskega tovornega vozila. Namen raziskave je minimizirati težo sedanjega okvira. Pri tem zahtevamo, da mora togost okvira ostati približno enaka, medtem ko lahko parametre prerezov spreminjamo znotraj predpisanih mej z namenom, da bi zmanjšali težo. Upoštevali smo več ločenih obremenitvenih primerov, ki simulirajo različne situacije obremenjevanja okvira. Optimizacijsko nalogo smo formulirali v obliki standardnega problema matematičnega programiranja. Ta problem smo nato rešili z uporabo gradientne optimizacijske metode. Okvir vozila smo diskretizirali z uporabo zelo natančnih končnih elementov nosilcev.

Ključne besede

konstrukcije;okviri vozil;okvirji;optimiranje;optimiranje konstrukcij;primeri obremenitveni;tovorna vozila;vozila terenska

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: Association of Mechanical Engineers and Technicians of Slovenia et al.
UDK: 629.373.3:629.3.023.11
COBISS: 4999451 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0039-2480
Matična publikacija: Strojniški vestnik
Št. ogledov: 339
Št. prenosov: 61
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Optimum frame for an off-road truck
Sekundarni povzetek: ǂWe ǂpresent an approach for the optimum design of a frame for an off- road truck. The objective was to minimize the weight of an existing frame. The stiffness of the frame had to remain approximately the same, while the cross-sectional parameters could be varied in some specified range in order to minimize the weight. Multiple load cases were taken into account simultaneosly in order to consider different loading situations. The design problem was formulated in the form of a standard problem of mathematical programming. This problem was then solved using a gradient-based approximation method. The frame of the truck was discretized by employing highly accurate beam finite elements.
Sekundarne ključne besede: off-road vehicles;vehicle frames;construction optimization;load cases;vozila terenska;okviri vozil;optimiranje konstrukcij;primeri obremenitveni;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 688-696
Letnik: ǂLetn. ǂ47
Zvezek: ǂšt. ǂ12
Čas izdaje: 2001
ID: 1747775