diplomsko delo
Povzetek
Uvod: Antikoagulanti (AK) so zdravila, ki imajo pomembno vlogo pri preprečevanju nastanka krvnih strdkov, uporabljajo se za različne bolezni, motnje in stanja, ki so povezana s trombemboličnimi dogodki. AK terapija povečuje kompleksnost predpisovanja, ki zahteva podporo in usposabljanje zdravstvenih delavcev ter uporabo različnih kliničnih protokolov in načinov izobraževanja. Namen zaključnega dela je predstaviti pomen vzgojno-izobraževalnih intervencij MS za pacienta, ki prejema AK terapijo.
Metode: Uporabili smo deskriptivno oz. opisno metodo in metodo kompilacije. Literaturo, ki smo jo pridobili s pomočjo vključitvenih in izključitvenih kriterijev, smo iskali v podatkovnih bazah CINAHL, Cochrane library ter Medline, katerih celoten pregled smo prikazali s pomočjo PRISMA diagrama.
Rezultati: Izobraževalni programi morajo vsebovati standardizirane, jasno opredeljene vsebine, ki se osredotočajo na vrzeli v znanju in so pomembne za varno uporabo AK terapije. Izobraževanje pacientov, ki ga izvajajo MS na podlagi video predstavitve, brošure in vprašalnika, je praktično dosegljivo in trajno izboljšuje razumevanje varnostnih vidikov zdravljenja, kar dokazuje, da bi takšne oblike izobraževanja bilo treba uvesti v rutinsko prakso.
Razprava in zaključek: MS ima pomembno vlogo pri obravnavi pacienta, ki prejema AK terapijo, kajti brez ustreznega izobraževanja obstajajo možnosti zapletov, ki lahko vodijo v smrt. Ob ustreznem izobraževanju pacientov lahko dosežemo pozitivne rezultate, pomembno je, da se zavedamo, da MS ne le poučuje, temveč pripravlja pacienta na spremenjen način življenja.
Ključne besede
antikoagulant;AK terapija;pacient;zdravstvenovzgojne intervencije;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede |
Založnik: |
[M. Smolić] |
UDK: |
613:37:616.12(043.2) |
COBISS: |
145633027
|
Št. ogledov: |
53 |
Št. prenosov: |
11 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The importance of educational interventions in a patient receiving anticoagulant therapy |
Sekundarni povzetek: |
Introduction: Anticoagulants (AK) are drugs that play an important role in preventing blood clots and are used for a variety of diseases, disorders and conditions that are associated with thromboembolic events. AK therapy increases the complexity of prescribing, requiring the support and education of healthcare professionals, and the use of different clinical protocols and methods of education. The aim of this final work paper is to present the importance of nurse education interventions for the patient receiving AK therapy.
Methods: We used the descriptive method and the compilation method. Literature retrieved using inclusion and exclusion criteria was searched in the CINAHL, Cochrane library and Medline databases, a complete overview of which was presented using the PRISMA diagram.
Discussion: Educational programs should contain standardised, clearly defined content that focuses on knowledge gaps and is important for the safe use of AK therapy. Patient education by nurse based on video presentation, brochure and questionnaire is practically achievable and permanently improves the understanding of the safety aspects of the treatment, demonstrating that it would be optimal to introduce such forms of education into routine practice.
Conclusion: The nurse plays an important role in the management of the patient receiving anticoagulant therapy, since without proper education, there is a high risk of complication that can lead to death. With proper patient education, positive outcomes can be achieved. It's important to realise that the nurse not only educates, but also prepares the patient for a different way of lifestyle. |
Sekundarne ključne besede: |
anticoagulant;AK therapy;patient;health education inteventions; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 33 str.)) |
ID: |
17883546 |