diplomsko delo
Bojana Dolinar (Avtor), Darja Pavlič (Mentor)

Povzetek

V diplomski nalogi sem se ukvarjala z analizo magičnega realizma v trilogiji ene najbolj znanih čilskih pisateljic Isabel Allende, ki je tudi predstavnica latinskoameriškega postmodernističnega romana, saj je navzočnost magičnega realizma v njenih delih ena glavnih oblik latinskoameriškega postmodernizma, brez katerega bi njeno trilogijo težko označili za postmodernistično. Trilogija, katero sestavljajo romani Hiša duhov, Hči sreče in Portret v sepiji, nam predstavi magično-realistično sago družine del Valle. Njeno trilogijo bi lahko označili kot življenjepis, saj so njeni literarni liki, ki nastopajo v delih, pravzaprav podobe realnih oseb iz pisateljičinega življenja, vendar so v opisih pretirani in imajo predvsem ženski liki superiorno vlogo, saj je ženske osebe v romanih izoblikovala po feminističnih idejah. Prav tako kot prikazani liki pa je tudi politika imela pri njej pomembno mesto. Dogodke iz preteklosti je poskušala obnoviti z ustvarjanjem drugačnih, alternativnih različic, s tem pa je zadevala ob spomin uradne zgodovine. Magija in realnost sta v vseh treh romanih močno prepleteni, saj sta obe ravni, nadnaravna in realna, enakovredni. Tako je nadnaravni dogodek opisan kot nekaj povsem običajnega in navadnega, v pripoved pa je vključen kot sestavni del resničnosti. Takšno nenavadno resničnost pa v magičnem realizmu poleg nadnaravnih elementov oblikujejo še ciklični čas in alternativna zgodovina.

Ključne besede

čilska književnost;Allende, Isabel;magični realizem;postmodernizem;feminizem;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [B. Dolinar]
UDK: 82(043.2)
COBISS: 17052168 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 5319
Št. prenosov: 412
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Magical realism in Isabel Allende's trilogy
Sekundarni povzetek: In my diploma work I focused on analysing the magical realism in the trilogy of one of the most celebrated Chilenian female writers, Isabel Allende, a representative of Latin American postmodernistic novel. The elements of magical realism expressed in her works are the most distinguished feature of Latin American postmodernism. It is the magical realism which gives her trilogy its postmodernistic character. The trilogy consists of The House of the Spirits, Daughter of Fortune and Portrait in Sepia, a series of three novels, in which the author presents the magic-realistic saga of del Valle family. As the literary characters in the novels come from Allende's real life, the trilogy can be said to be autobiographical. The character presentation, however, is exaggerated, with the female characters taking the dominant part - a result of the influence of feminist ideas. In her novels Allende pays special attention not only to her character presentation but also to politics. The author tries to recreate past events by creating their alternative varieties, reflecting the real historical background. In all three novels magic and reality are closely interconnected, with the supernatural and the realistic levels having equal weight. Throughout the story supernatural events are described as something entirely commnon and ordinary, and presented as part of reality. The unusual sort of reality, typical of magical realism, is created not only by supernatural elements, but also by cyclic time and alternative history.
Sekundarne ključne besede: Univerzitetna in visokošolska dela;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti
Strani: 79 f.
Ključne besede (UDK): language;linguistics;literature;jezikoslovje;filologija;književnost;literature;književnost;
ID: 17948
Priporočena dela:
, v sklopu oddaje "Osmi dan" na TV Slovenija 1
, (kritična ocena) dela Benke Pulko
, ni podatka o podnaslovu
, primer konflikta v Sudanu