diplomsko delo
Povzetek
V današnjem času lahko ugotovimo, da so učenci kljub navidezni otroški brezskrbnosti izpostavljeni različnim obremenitvam. Te so v času njihovega šolanja takšne, da zahtevajo iskanje vzročno-posledičnih povezav v neposredni praksi. Obremenjenost obsega psihofizične napore, ki so jim učenci izpostavljeni pri pouku. Zato se moramo zavedati, da je šolsko okolje pomemben ergonomsko-ekološki prostor, kjer se izvajajo vsi učno-vzgojni procesi. Obremenitve, ki se s tem pojavljajo, so tiste, na katere velikokrat niti ne pomislimo. Tako se včasih niti ne zavedamo, da je težava pri branju teksta, če so premajhne črke, če je v učilnici neprimerna razsvetljava ali je prevelika delovna temperatura, mogoče celo prevelik hrup v prostoru. Tega pogosto niti ne zaznamo, saj se nam zdi delo v takšnih razmerah nekaj čisto normalnega. Dejansko pa ti pogoji vplivajo na preobremenjenost učenca, ki jo z različnimi obveznostmi samo še stopnjujemo. Hrup je nedvomno dejavnik, ki v veliki meri vpliva na koncentracijo pri delu, zmanjša se tudi razumljivost komunikacije, ki je nujno potrebna pri delu in učenju. Učitelji in učenci so v šolskih prostorih po navadi izpostavljeni prevelikemu hrupu. Rezultati meritev, ki sem jih opravila v prostorih ob različnih okoliščinah, dokazujejo zgornjo trditev. Glede na pravilnike in uredbe o hrupu v naravnem in življenjskem okolju dnevna izpostavljenost hrupu ne presega zakonsko določenih mejnih vrednosti. V posameznih primerih pa bi lahko vrednost hrupa v daljšem časovnem obdobju vplivala na okvaro sluha ali na splošno počutje.
Ključne besede
tehnika;tehnična vzgoja;osnovne šole;meritve;parametri;okolje;zvok;hrup;temperatura;osvetljenost;šolski prostor;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko |
Založnik: |
[J. Jurgec] |
UDK: |
62(043.2) |
COBISS: |
17481480
|
Št. ogledov: |
4259 |
Št. prenosov: |
199 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The measurements of the environmental parameter in the primary school |
Sekundarni povzetek: |
Nowadays we can see that the pupils are despite childish carelessness exposed to various stresses and burdens. These are in the time of their schooling such that they require a search for causal-consecutive connections in direct practice. Pupils are exposed to psychophysical efforts during lessons every day. Therefore, we must be aware that the school environment is an important ergonomic-ecologic area. In this area all learning-educational processes take place. Burdens which arise from that are often forgotten or better to say we do not very often think of them. So sometimes we do not realize that reading a text can be a problem, if the letters are too small, if there is inappropriate lightning in the classroom or working temperature is too high. Or perhaps there is too much noise in the room. As a matter of fact we sometimes do not even become aware of all these things, because we are used to that and it seems to us that working in such situations is quite normal. But it is a fact that these conditions have inflence on pupil's overburdening, which are intensified with different obligations. Noise is certainly an important factor, which largely affects the concentration at work, but also reduces the clarity of communication, which is necessary at work and learning. Teachers and students are in schools exposed to excessive noise. The measurements that I made in different rooms at differnt situations prove the above mentioned statement. According to regulations and policies on noise in the natural and everyday environment the daily noise exposure does not exceed legal limits. In some cases, however, noise can in a longer period affect the hearing impairment or the general state of health. |
Sekundarne ključne besede: |
sound;noise;temperature;lightning;noise measurements;illumination and temperature;school space; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za tehniko in tehnologijo |
Strani: |
64 f., [41] f. pril. |
Ključne besede (UDK): |
applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;engineering;technology in general;inženirstvo;tehnologija na splošno; |
ID: |
18369 |