diplomska seminarska naloga
Simona Strašnik (Avtor), Andrej Vovko (Mentor)

Povzetek

V svoji diplomski seminarski nalogi sem govorila o slovenski narodno-zabavni glasbi, kot po drugi svetovni vojni na novo nastali zvrsti glasbe. Ta glasba iz ljudske glasbe sicer črpa določene ideje, vendar je od nje toliko različna, da teh dveh zvrsti ne gre enačiti. Narodno-zabavna glasba je ob svojem nastanku imela ugodne kulturne, politične, tehnične in druge zgodovinske pogoje, da se je izpopolnjevala in širila. Za to je bil zaslužen predvsem Ansambel bratov Avsenik, ki je v tej glasbi deloval štiri desetletja, postavil njene temelje in jo povzdignil na visoko raven, tudi v tujini. Tega se sodobni izvajalci in glasbeni poznavalci, pa tudi laiki, zavedajo, zato temu glasbenemu fenomenu še vedno priznavajo poseben prostor v zgodovini slovenske glasbe. Ta glasba je tudi pomemben vir identitete Slovencev kot naroda še danes, ko vstopamo v širši evropski prostor. Seveda ima tudi svoje kritike in nasprotnike, a nič ne kaže na to, da bi le-ti kalili njeno splošno priljubljenost med ljudmi. Morda je njena edina "slabost" preusmerjanje pozornosti od pristne, izvirne slovenske ljudske glasbe, ki v njeni senci izgublja zanimanje Slovencev kot ljudstva. Pri izdelavi svoje naloge sem uporabila deskriptivno, komparativno in zgodovinsko metodo proučevanja literature in drugih virov.

Ključne besede

sociologija;narodno-zabavna glasba;nastanek;razvoj;kulturna zgodovina;Slovenija;ljudska glasba;Avseniki;množična kultura;izumiranje;diplomske seminarske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [S. Strašnik]
UDK: 316(043.2)
COBISS: 17753352 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 8163
Št. prenosov: 1365
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: THE CREATION AND DEVELOPMENT OF SLOVENE NATIONAL FOLK ENTERTEINING MUSIC IN THE CULTURAL AND HISTORICAL CONTEXT IN SLOVENIA
Sekundarni povzetek: In my diploma work I talked about Slovene folk national-entertaining music as a form of new music genre after the Second World War. This type of music contains certain elements which derived from classical folk music but is still quite different from it and the two can not be compared as equals. National-entertaining music had favorable cultural, political, technical and other historical conditions in its beginnings so it could evolve and spread. Most credit for this goes to the band group of brothers called Avseniki who were present in this type of music for four decades and built its foundations and lifted it into a higher class at home as well as abroad. The musicians of the modern times are still aware of this and therefore acknowledge a special place in the history of Slovene music for this musical phenomenon. This type of music is also an important source of Slovene's national identity today when we are entering a broader European area. Of course this type of music also has its critics and opponents but they do not seem to effect its popularity among people. Perhaps the only "weakness" of this music is that it redirects attention from genuine Slovene folk music which is loosing attention in its shadow. When writing my diploma work I used the descriptive, comparative and historical methods of studying literature and other sources.
Sekundarne ključne besede: National-entertaining music;folk music;band group of brothers Avseniki;pluralistic culture;dying of folk music;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za sociologijo
Strani: 56 f.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;
ID: 18619