magistrsko delo
Povzetek
Magistrsko delo naslavlja aktualno problematiko seksizma do oseb ženskega spola v Sloveniji. Vsakdan predstavi kot prostor, kjer se na različnih področjih življenja izražajo različne oblike spolne diskriminacije oz. seksizma.
V teoretičnem delu naloga oriše za ženske pomembno zgodovinsko dogajanje, od prvih zapisov o podrejenosti žensk in prvih ženskih gibanj do pomembnih premikov k enakosti v času Jugoslavije, poskusa retradicionalizacije po ustanovitvi Republike Slovenije ter vplivov individualizma in neoliberalizma na spolno enakost danes. V nadaljevanju na (ženski) spol pogleda z družbenega vidika ter preuči drugorazredni položaj žensk in vpliv institucij nanj. Predstavi seksizem ter z njim povezane pojme ali teorije, kot so mizoginija, nasilje nad ženskami, ambivalentni seksizem, moderni seksizem in neoseksizem. Na koncu pa nakaže na obstoječe spolne diskriminacije v različnih okoljih vsakdanjika žensk; družini, izobraževalnih ustanovah, delu ter medijih.
Magistrsko delo v empiričnem delu preko kvalitativne raziskave osvetljuje konkretne izkušnje seksizma v vsakdanjem življenju žensk, doživljanje in mišljenje, ki spremljata te izkušnje, ter spoznava načine odzivanja žensk na izkušnje seksizma. Preko primerjave pokaže na podrobnosti in razlike v izkušnjah žensk iz različnih starostnih skupin, ki lahko služijo kot osnova za medgeneracijsko povezovanje žensk v zavzemanju za enakost. Rezultati so lahko v pomoč raznim strokovnjakom/-injam, kot smo socialni/-e pedagogi/-nje, v preventivnem ter proaktivnem delovanju za odpravljanje seksizma v vsakdanjem življenju posameznic in doseganju spolne enakosti.
Ključne besede
ženske;seksizem;spolna diskriminacija;medgeneracijsko povezovanje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[T. Kos] |
UDK: |
316(043.2) |
COBISS: |
150185219
|
Št. ogledov: |
11 |
Št. prenosov: |
7 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Presence of sexism in women’s everyday lives |
Sekundarni povzetek: |
The master thesis addresses the relevant topic of sexism towards women in Slovenia. It presents everyday as an environment where various forms of gender discrimination or sexism take place in different areas of life.
The theoretic part outlines an important historical progress of women, from the first recorded moments of subordination and the first women's movements to the important shifts towards equality during Yugoslavia, the attempt to reintroduce the subordination of women after establishing the Republic of Slovenia and the influence of individualism and neoliberalism on gender equality today. Next, it provides a social outlook on gender and examines the second-class citizenship of women with the influence of social institutions upon it. Furthermore, it introduces sexism and related terms or theories, such as misogyny, violence against women, ambivalent sexism, modern sexism and neo-sexism. In the end, it points to sexual discrimination of women in their daily lives and different environments; family, educational institutions, work and media.
Through qualitative research, this master's thesis reveals elements of sexism in women's daily lives, their emotions and thoughts regarding these experiences and their responses to sexist approaches. By comparing experiences of women from different age groups, it points to similarities and differences which can be used as a basis for the intergenerational integration of women, leading to the promotion of equality. The results can help various experts, such as social pedagogues, in their preventive and proactive work, tackling sexism in women's daily lives and through that achieving gender equality. |
Sekundarne ključne besede: |
women;sexism;gender discrimination;intergenerational integration;Spolna diskriminacija;Sociologija vsakdanjega življenja;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Socialna pedagogika |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (89 str.)) |
ID: |
18670107 |