Katja Jeznik (Avtor)

Povzetek

Čim višja stopnja inkluzivnosti izobraževalnega sistema je cilj, h kateremu stremimo na vseh vzgojno-izobraževalnih ravneh. Inkluzivnost se nanaša na tiste posameznike in skupine, ki so bili skozi zgodovino večkrat izključeni, zaradi odstopanja od pričakovanih norm razvoja pa so bili pogosto tudi stigmatizirani. V članku so predstavljene glavne teoretske opredelitve koncepta inkluzije in sodobne sistemske rešitve vključevanja oseb s posebnimi potrebami v izobraževanje. Osredotočamo se na podobnosti in razlike med izobraževanjem oseb s posebnimi potrebami na različnih ravneh izobraževanja. Zanima nas, ali se identificirane prepreke na poti k inkluzivnosti šolskega sistema prenašajo z nižjih na višje ravni vzgojno-izobraževalnega sistema in kako to vpliva na inkluzivno naravnanost učnih skupnosti. Izhajamo iz analize relevantnih zakonodajnih dokumentov, spletnih strani, teoretske literature in sekundarnih virov o vključevanju oseb s posebnimi potrebami v sistem izobraževanja v Sloveniji. Ugotavljamo, da to, kar velja za izobraževalni sistem na douniverzitetni ravni, v veliki meri velja tudi za terciarno izobraževanje. Bolj kot inkluzivno se na vseh ravneh izobraževanja odraža integracijsko razumevanje vključevanja oseb s posebnimi potrebami. To hkrati pomeni odmik od širšega razumevanja inkluzije kot temelja za vzpostavljanje bolj inkluzivno naravnane učne skupnosti.

Ključne besede

integracija;posebne potrebe;inkluzija;učitelji;osebe s posebnimi potrebami;sistemske rešitve;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 376
COBISS: 148645123 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1318-5160
Št. ogledov: 273
Št. prenosov: 76
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ǂThe ǂimpact of the systemic organisation of special needs education on the inclusivity of learning communities
Sekundarni povzetek: Maximising the inclusivity of the education system is a goal that we strive for at all levels of education. Inclusivity refers to those individuals and groups who have been repeatedly excluded throughout history, and often stigmatised for deviating from expected norms of development. This article presents the main theoretical definitions of the concept of inclusion and contemporary systemic solutions for the inclusion of people with special educational needs. We focus on the similarities and differences between the education of people with special needs at different levels of education. We are interested in whether the identified barriers to inclusivity within the school system are transferred from lower to higher levels of the education system and how this affects the inclusive orientation of learning communities. We draw on an analysis of relevant legislative documents, websites, theoretical literature, and secondary sources on the inclusion of people with special educational needs in the education system in Slovenia. We find that what is true for the education system at the primary and secondary level is also largely true for the tertiary level of education. Rather than an inclusive, an integrative understanding of the inclusion of people with special educational needs is reflected at all levels of education. This also represents a shift away from a broader understanding of inclusion as the foundation for building a more inclusive learning community.
Sekundarne ključne besede: special needs;integration;inclusion;teachers;system solutions;special educational needs;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 7-22
Letnik: ǂLetn. ǂ29
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: 2023
DOI: 10.4312/as/10533
ID: 18670120