diplomsko delo

Povzetek

Zapuščina ljudske glasbe v Prekmurju je malo raziskana tema oz. imajo zapisi o tej temi zelo stare letnice izdaj. Namen diplomskega dela je predstaviti ljudsko glasbo in poznavanje prekmurskih ljudskih pesmi in instrumentov. Naš cilj je raziskati prepoznavanje prekmurskih ljudskih pesmi in vidno ter slušno prepoznavanje instrumentov pri učencih 4. in 5. razredov prekmurskih osnovnih šol. Ugotovili smo, da je prepoznavanje prekmurskih ljudskih pesmi dokaj slabo, prepoznavanje instrumentov dokaj dobro, tako slušno kot vidno. Najbolj se prepoznavanje med učenci razlikuje glede na šolo, ki jo obiskujejo, manj glede na razred in spol. Rezultati so pokazali, da učenci najbolj poznajo pesmi in instrumente, s katerimi so se srečali v šoli. Rezultati te raziskave so lahko spodbuda, da naše mlade generacije aktivneje seznanjamo z ljudsko glasbo tudi izven šole, da jo bodo poznali do te mere, da jo bodo sposobni tudi sami prepoznavati.

Ključne besede

glasba;Prekmurje;ljudska glasba;ljudske pesmi;instrumenti;glasbena podoba;prepoznavanje;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [J. Sobočan]
UDK: 78(043.2)
COBISS: 17850120 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 5489
Št. prenosov: 494
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: FOLKMUSIC LEGACY OF PREKMURJE
Sekundarni povzetek: The folk music legacy of Prekmurje is a topic that is not well researched, or the dates of publications are very old. The purpose of this diploma paper is to introduce the folk music and to research how well children know the folk songs of Prekmurje and the typical folk instruments. We conducted the research in the 4th and the 5th classes in primary schools in Prekmurje, where the children had to identify the song and the instrument on the audio and visual basis. We found out that the children do not recognise many folk songs; however, they can recognize the instruments, both on the audio and the visual basis. The differences in the successfulness of identifying depends more on the school, which the children are visiting, than the class or the genre. The results show that pupils know those songs and instruments the best, which they have met at school. Thus these results should encourage us to introduce folk music to our younger generations in a more active way, in and outside school, so the student get acquainted with the folk music to the point where they will recognise it on their own.
Sekundarne ključne besede: folk music;folk song;folk instrument;Prekmurje;music image;recognizing folk music;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 89 f., [8] f. pril.
Ključne besede (UDK): the arts;recreation;entertainment;sport;umetnost;razvedrilo;zabava;šport;music;glasba;
ID: 18765
Priporočena dela:
, tradicijsko pjevanje i sviranje: lokalno za globalno