diplomsko seminarsko delo
Brina Miklavc (Avtor), Boris Vezjak (Mentor)

Povzetek

Platonovo delo je poskus definicije pravičnega in nepravičnega. Da bi lažje definiral ta dva pojma, se Platon loti ustroja pravičnega mesta. Najprej se loti enostavnega modela državne ureditve, ki ga imenujemo "država svinj". Zaradi preproste strukture mesta in preglednosti ga kasneje Sokrat označi kot zdravo mesto. Ker se Sokratovi sogovorniki ne strinjajo s preprostim karakterjem mesta, se le-ta loti strukturiranja Kalipolisa. Kalipolis je razkošno mesto, ki temelji na pravilni psihični in fizični vzgoji človeka. Utopijo Sokratovih domnev zaznamo šele takrat, ko sprevidimo bizarne predloge o kreaciji karakterjev. Platon namreč ne govori zgolj o nalogah, ki bi bile dodeljene posameznikom, pač pa tudi o vzgoji nadčloveka. Načrtno razmnoževanje in kreacija nadpovprečno dobrega človeka s pomočjo razplodnje, vzgoje in vadbe je namreč nemogoča in utopična. Nadaljuje s tako imenovanim trojnim valom, ki zavzema, "enakopravnost spolov, ki jo je treba izvesti z enako vzgojo za ženske in moške" (Platon, 1995, 422), skupnost žena in otrok ter predpostavko, da morajo filozofi postati vladarji oz. vladarji filozofi. Znanje, ki ga morajo posedovati filozofi - kralji mora zavzemati svet idej in absolutnega dobrega. Idejo o ustanovitvi Platonove države v moderni dobi lahko ovržemo z dejstvom, da je državna ureditev, predlagana v Državi, v popolnem nasprotju z človekovo naravo in naravnimi zakoni. Oba, Platon in Jaspers, sta želela ustvariti boljšo prihodnost za človeka, zato sta se oba lotila ustroja boljše državne ureditve, da bi lahko znotraj le-te omogočila svobodno in pravično bivanje za ljudi. Jaspers se v svoji knjigi o atomski bombi naslanja na zgodovinska dejstva in realistično zre v prihodnost človeka in politično ureditev sodobne dobe. Zaradi stvarnega pogleda na dogajanja med drugo svetovno vojno Jaspers kuje načrt o odpravi atomskih bomb, ter ustanovitvi institucij, ki se ukvarjajo zgolj z nadzorovanjem posameznih političnih področij. Predlaga neodvisnost medijev, zavoljo pristnih informacij in lažje kontrole nad dejavnostmi v državi. Realističnost Jaspersovih ugotovitev se kaže v moderni politični ureditvi, saj se načrtuje postopno razoroževanje in je bila ustanovljena Evropska unija, ki izvaja institucionalni nadzor nad svojimi članicami. Medtem, ko Jaspers predlaga razoroževanje držav, ga Platon podpira. Za Platona je namreč nujen boj za lastno ozemlje, za kar potrebujemo orožje.

Ključne besede

filozofija;Platon;Jaspers, Karl;država;Kalipolis;nadzorovanje;enotnost;institucije;ureditev;Evropska unija;diplomske seminarske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [B. Miklavc]
UDK: 1(043.2)
COBISS: 17884936 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3220
Št. prenosov: 259
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Plato˙s and Jasper˙s view on the future of men kind
Sekundarni povzetek: Plato's Republic centers on a simple question: is it always better to be just than unjust? (http://plato.stanford.edu/entries/plato-ethics-politics/) To answer the question Socrates tries sketch an account of a good city. First he defines a simple one we call the "city of pigs". Because of the simple character of the city and the transparency Socrates calls it the healthy one. Glaucon does not agree with the simplicity of the first city and forces Socrates to sketch a new one, called Kallipolis. Kallipolis is a luxury city, which is based on physical and psychical education. The utopian character is visible in the moment we realize, that he speaks about breeding the ultimate human being. The ultimate breeding of an ideal human being is impossible. Socrates moves on with the triple wave which contains equality of rights for men and women (we achieve with the same education), the collectivity of women and children and the third that philosophers must be kings. The knowledge that the true philosopher must have is about the idea of good and the world of ideas. A creation of Plato's society in the modern age would be impossible. The proposition of that kind of a city would not be possible, because it is against the human nature to subject to something like that. Both, Platon and Jespers tried to create a better future for people, that is why they both worked on a Republic, which would ensure free and impartial living. Jaspers relies in his book about the atomic bomb on historic facts. He looks realistic to the future of men kind and the political order. Because of the view he had during the Second World War he tries to convince us that it is better to dispatch the atomic bomb. He also suggests establishing institutions that control the political world and the independence of media. Jaspers realistic view is also takes place in the modern world. His political manifest is being realized in the form of the European Union which performs institutional control among its members. While Jespers tries to disarm the countries, Platon supports weapons. For Platon it is necessary to fight for your own territory, and therefore we need weapons.
Sekundarne ključne besede: Univerzitetna in visokošolska dela;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za filozofijo
Strani: 52 f.
Ključne besede (UDK): philosophy;psychology;filozofija;psihologija;
ID: 18792
Priporočena dela:
, diplomsko seminarsko delo
, ni podatka o podnaslovu
, doktorska disertacija