diplomsko delo
Povzetek
Predelavo dizelskega avtomobila za pogon na rastlinsko olje je mogoče izvesti, če avto ustreza določenim zahtevam. Prva je črpalka znamke Bosch. Pri starejših klasičnih dizelskih avtomobilih z vrtinčno komoro je možen eno- ali dvorezervoarni sistem predelave. Pri motorjih z neposrednim vbrizgom goriva obstaja večja možnost prehoda hladnega rastlinskega olja preko batnih obročkov v motorno olje, kar lahko povzroči polimerizacijo - želiranje motornega olja, kar onemogoča mazanje strojnih delov. Pri teh motorjih pride v poštev dvorezervoarni način predelave, kjer motor vžgemo z dizlom iz enega rezervoarja, ko se segreje pa preklopimo na rastlinsko olje iz drugega rezervoarja, nazaj na dizel preklopimo nekaj minut pred ciljem oz. pred ustavitvijo motorja, da se olje iz črpalke spere z dizlom. Ta način je glede dolgoročnosti uporabe tega olja prijaznejši do črpalke. Oba načina zahtevata vgradnjo grelca rastlinskega olja in menjavo vodov za gorivo, saj rastlinsko olje po določenem času razgradi vode - cevi, ki so nanj občutljivi. Dvorezervoarni način zahteva tudi vgradnjo dodatnega rezervoarja in preklopnih ventilov na dovodu in odvodu goriva. V diplomskem delu sem predstavil pogonska goriva in pogonske sisteme, v katerih se ta uporabljajo, teoretično ozadje predelave, celoten postopek predelave dizelskega avtomobila VW Golf 2 za pogon na rastlinsko olje, analizo testiranj emisij, pravno ozadje in možnosti uporabe teh informacij pri pouku v šoli.
Ključne besede
tehnika;avtomobili;rastlinsko olje;predelava;dizelski motor;dizel;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Izvor: |
Rečica ob Savinji |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko |
Založnik: |
[J. Kokošinc] |
UDK: |
62(043.2) |
COBISS: |
17930504
|
Št. ogledov: |
7440 |
Št. prenosov: |
815 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Diesel to vegetable oil engine conversion |
Sekundarni povzetek: |
The conversion from diesel to vegetable oil engine is possible, if the car meets certain requirements. First requirement is a Bosch diesel fuel pump. On older classic diesel cars with swirl chamber, there are one or twotank sistem conversion possible. By motors with direct gas injection exists a bigger possibility for leaking of cold vegetable oil trough the piston rings to the motor oil, what can cause polymerilization-gelling of motor oil, what can lead to increased wear of machine parts. In this case the twotank system is more suitable. The car is started with diesel from one tank, when the motor heats up, we switch to vegetable oil from other tank and back to diesel few minutes before reaching destination or turning the motor off. This kind of use is also friendlier to the diesel fuel pump. Both, one- and twotank system require changing of fuel lines, because vegetable oil can deteriorate the tubes. Twotank system also requires mounting of second tank and electro valves on intake and outtake of fuel lines. This thesis presents fuels and propulsion systems in which they are applied, theoretical conversion background, complete diesel to vegetable oil conversion procedure of a diesel VW Golf 2 car, emission testing analysis, legal background and the potential use of this informations in the school class lecture. |
Sekundarne ključne besede: |
conversion;diesel motor;diesel;vegetable oil; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za tehniko |
Strani: |
102 f. |
Ključne besede (UDK): |
applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;engineering;technology in general;inženirstvo;tehnologija na splošno; |
ID: |
18853 |