magistrsko delo
Amadeja Lavrenčič (Avtor), Monika Mithans (Mentor), Polona Jančič (Komentor)

Povzetek

Praktično pedagoško usposabljanje je ključni element usposabljanja bodočih strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju. Je obdobje oziroma čas, ki ga študentje preživijo na šoli pod vodstvom mentorja. Praktično pedagoško usposabljanje predstavlja v izobraževanju študentov, bodočih učiteljev, integracijo med teoretičnim in praktičnim delom; med znanjem in konkretno izkušnjo. Praktično pedagoško usposabljanje študentu omogoča uvajanje in usposabljanje za želeni poklic. V okviru praktičnega pedagoškega usposabljanja se študent s hospitiranjem, z opazovanjem, s sodelovanjem ali pripravo in z izvedbo učnih nastopov vključuje v sam pouk. Praktično pedagoško usposabljanje je glavna oblika aktivnega študijskega dela; ob koncu opravljenega dela študent spozna ali je ta poklic sposoben opravljati ali ne. Namen raziskave zaključnega dela je ugotoviti uresničitev ciljev študentov v okviru praktičnega usposabljanja; količino in uporabnost novo pridobljenega znanja; ustreznost trajanja praktičnega pedagoškega usposabljanja; pridobivanje sposobnosti. Prav tako želimo raziskati, v kolikšni meri so se izpolnila pričakovanja študentov glede celotnega poteka praktičnega pedagoškega usposabljanja v okviru študijskega programa Razredni pouk. V raziskavi je sodelovalo 239 študentov Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru, smer Razredni pouk. Rezultati so pokazali, da študenti trajanje pedagoškega praktičnega usposabljanja večinoma ocenjujejo kot prekratko; prav tako so se njihova pričakovanja glede izvedbe celotnega poteka praktičnega pedagoškega usposabljanja delno izpolnila. Študenti so v okviru raziskovalnega vprašanja o predlogih izboljšanja praktičnega pedagoškega usposabljanja med mnogimi predlogi navedli, da si želijo več prakse, daljšega obdobja prakse in aktivnejšega spodbujanja učiteljev mentorjev k vključevanju v samo izvajanje pedagoškega praktičnega usposabljanja.

Ključne besede

magistrska dela;praktično pedagoško usposabljanje;mentorji;razredni pouk;kompetence študentov;kompetence učiteljev;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Lavrenčič]
UDK: 37.091.12:005.963.5(043.2)
COBISS: 163004419 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 16
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The Development of the Competences of Students of Elementary Education at the Faculty of Education, University of Maribor while undergoing the Practical Pedagogical Training
Sekundarni povzetek: Practical pedagogical training is the key element to the qualification of future professionals in the field of education. It represents the period students spend at a selected school under the guidance of a mentor. In the education of students, and teachers-to-be, practical training means the integration between theoretical and practical parts, i.e. the integration between knowledge and concrete experience. Practical pedagogical training allows students to be introduced and trained for a desired profession. During practical pedagogical training, a student engages in the pedagogical process by hosting, observing, monitoring, participating or preparing their teaching performance. It is the main form of active study work; and when it is done, the student can recognize whether or not they can practice this profession. The thesis research aims to discover the realization of students' goals during the practical training; the amount and applicability of newly-gained knowledge; pedagogical training duration adequacy; the acquisition of skills. We also want to research the degree to which students' expectations are fulfilled regarding the whole process of practical pedagogical training as part of the Elementary Education study programme. 239 Elementary Education students at the Faculty of Education, University of Maribor, participated in our research. The results have shown that most students assess the duration of practical training as too short, and their expectations regarding the practical training process are only partially fulfilled. Regarding the answer to the question on suggestions for improving practical training, students stated, among many recommendations, that they want more practical training, longer duration of the training and more active engagement of students in the process of practical pedagogical training encouraged by their mentors.
Sekundarne ključne besede: master theses;practical pedagogical training;mentors;elementary education;students' competences;teachers' competences;Izobraževanje učiteljev;Osnovne sposobnosti;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 105 str.))
ID: 19392810