diplomsko delo
Povzetek
Temeljna načela ali osnovna načela vsakega upravnega postopka predstavljajo minimalne procesne standarde, katere morajo zasledovati upravni organi med vodenjem vsakega postopka. Organ mora med vodenjem upoštevati in spoštovati vsa temeljna načela, ki so določena z Zakonom o splošnem upravnem postopku. V primeru da organ krši katero izmed temeljnih načel, gre pri takšnem dejanju za tako imenovano bistveno postopkovno napako, zaradi česar je končna odločitev (odločba/sklep) organa nezakonita.
Tako Republika Slovenija kot tudi Republika Srbija sta bili nekdaj dve jugoslovanski republiki v nekdanji Socialistični federativni republiki Jugoslaviji. Prav zaradi tega imata obe državi podobnosti v svojih pravnih tradicijah in okvirih glede upravnega prava. Ena izmed podobnosti je tudi Zakon o splošnem upravnem postopku, katerega sta obe državi prevzeli in preuredili na temelju tradicije jugoslovanskih (1956, 1965, 1977, 1978, 1986), pri čemer je jugoslovanski Zakon o splošnem upravnem postopku, sprejet leta 1930, temeljil na Avstro-Ogrskem iz leta1925.
V ta namen v diplomskem delu primerjamo temeljna načela med slovenskim in srbskim Zakonom o splošnem upravnem postopku.
S primerjalno analizo ugotavljamo, da imajo slovenska in srbska temeljna načela enake temelje in se večinoma vsebinsko prekrivajo, razlikujejo pa se po številu, poimenovanju, razporeditvi vsebin ter v manjši meri tudi v sami vsebini.
Ključne besede
temeljna načela;zakon o splošnem upravnem postopku;ZUP;ЗУП;upravni postopek;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FU - Fakulteta za upravo |
Založnik: |
[R. Tratnik] |
UDK: |
346.92:3.077.3(497.4:497.11)(043.2) |
COBISS: |
164420099
|
Št. ogledov: |
14 |
Št. prenosov: |
6 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Comperative analysis of fundamental principles according to the Slovenian and Serbian General Administrative Procedure Act |
Sekundarni povzetek: |
The fundamental principles, or basic principles, of any administrative procedure are the minimum procedural standards that administrative authorities must follow in the conduct of any procedure. In the course of its administration, the Authority must observe and respect all the fundamental principles laid down in the General Administrative Procedure Act. If the authority violates one of the fundamental principles, this constitutes what is known as a fundamental procedural error, which renders the final decision (decision/conclusion) of the authority unlawful.
Both the Republic of Slovenia and the Republic of Serbia were formerly two Yugoslav republics in the former Socialist Federal Republic of Yugoslavia. This is why both countries have similarities in their legal traditions and administrative law frameworks. One of the similarities is the General Administrative Procedure Act, which both countries adopted and reorganised based on the Yugoslav tradition (1956, 1965, 1977, 1978, 1986), with the Yugoslav General Administrative Procedure Act, adopted in 1930, based on the Austro-Hungarian Act of 1925.
Fort his purpose, the thesis compares the basic principles between the Slovenian and the Serbian General Administrative Procedure Act.
A comparative analysis shows that the Slovenian and Serbian fundamental principles have the same foundations and overlap in most of their content, but differ in terms of the sheer number, naming, distribution of content and, to a lesser extent, the content itself. |
Sekundarne ključne besede: |
fundamental principles;General Administrative Procedure Act;GAPa; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Študijski program: |
1000530 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za upravo |
Strani: |
IX, 57 str. |
ID: |
19929440 |