m. a. thesis
Tjaša Tomše (Avtor), Michelle Gadpaille (Mentor), Kirsten Hempkin (Komentor)

Povzetek

Using storybooks as a teaching tool has proved an effective teaching and learning technique that aids in developing and enhancing vocabulary, promotes reading and comprehension skills and even fosters social skills in learners with different needs and abilities. Developing and enhancing key social skills is all the more important for learners diagnosed with autism. Autistic learners experience deficits in social interaction and communication, struggle with fear of the unknown, have constant need for sameness, and might encounter sensory hypo- and hypersensitivities. Promoting social skills has been shown to significantly alleviate social difficulties in children with autism, and one of the successful social skills teaching and intervention methods for learners diagnosed with autism is - according to Amy Bohlander et al. and other researchers in the field - storybook reading. The theoretical part of the thesis aims at presenting key features of autistic behavior correlated with the neuroimaging findings on the irregular functioning of certain parts of the autistic brain; addressing effective inclusion strategies for teaching (young) autistic learners enrolled in general education settings, and discussing the characteristics that constitute a potentially appropriate storybook for use with young autistic learners in inclusive story reading lessons. The empirical part provides a descriptive analysis of ten storybooks, which offer a step-by-step guidance on how to cope with (a) socially challenging situation(s) and were not specifically adapted for learners with autism. The results of the storybook analysis have shown that the storybooks are mainly appropriate for promoting social skills in young autistic learners, whereby the number of storybooks classified as fully appropriate equals the number of partially appropriate items. However, to ensure a quality inclusive story reading experience that allows for effective, autism-friendly social skills teaching, the teacher or story reader needs to consider meeting the adaptation requirements for each storybook, irrespective of its classification, and identify the autistic individual's unique set of weaknesses, enhanced abilities and (anti-)social behavior patterns prior to selecting a storybook for a group story reading.

Ključne besede

master theses;inclusive education;social skills teaching;storybooks;story reading;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [T. Tomše]
UDK: 376:616.896:821.111(043.2)
COBISS: 172381699 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 28
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Spodbujanje socialnih veščin skozi branje zgodb pri mlajših učencih z avtizmom v inkluzivnem učnem okolju
Sekundarni povzetek: Magistrsko delo smo posvetili učencem avtističnega spektra in strategijam ter metodam inkluzivnega poučevanja, s katerimi lahko učitelji tovrstnim posameznikom omogočijo karseda kvalitetno, učinkovito in prijetno vključitev v učni proces. Slednje je mogoče le, če v pouk vključimo vsebine, preko katerih z aktivno vključenostjo vseh učencev urimo, spodbujamo in razvijamo učenčeve socialne veščine. Izsledki raziskav kažejo, da raba slikanic pri pouku učinkovito pripomore k razvijanju in bogatenju besednega zaklada, prispeva k izboljšanju spretnosti branja in bralnega razumevanja in učinkovito spodbuja razvoj socialnih veščin pri učencih z različnimi sposobnostmi in potrebami. Raziskovalci na tem področju navajajo, da je lahko učenje socialnih veščin tudi za avtistične otroke izredno učinkovito prav s pomočjo slikanic, če le-te izpolnjujejo izbrane kriterije, ki so ključni za razumevanje prebranega pri avtističnih otrocih. V empiričnem delu magistrske naloge smo na podlagi raziskav avtorjev Carol Gray, Thiemann in Goldstein in P Fleury idr. oblikovali sistem ocenjevalnih kriterijev, ki jih je potrebno upoštevati pri izboru slikanice. Na podlagi ocenjevalnih kriterijev smo izvedli opisno analizo naslednjih desetih slikanic: More than words a book about body language avtorice Amy Mary Jivani; Excuse me avtorice Moire Butterfield; Speak up avtorice Mirande Paul; It’s OK to be different: A children's picture book about diversity and kindness avtorice Sharon Purtill; Be kind avtorice Pat Zietlow Miller; I can share avtorice Karen Katz; Say hi when you're shy in Turn away from teasing avtorice Gill Hasson; When I’m feeling disappointed avtorice Trace Moroney in All about feelings avtoric Felicity Brooks in Frankie Allen. V izbranih slikanicah, ki niso posebej prilagojene za delo z avtističnimi učenci, so predstavljene vsakdanje, socialno obremenjujoče situacije. Za uspešno premagovanje tovrstnih izzivov je torej ključno, da otrok (avtističnega spektra) osvoji ustrezne socialne veščine, ki so prikazane v izbranih zgodbah. Rezultati opisne analize slikanic so privedli do naslednjih ugotovitev: Polovico slikanic (tj. pet) smo ovrednotili kot delno primerno za poučevanje socialnih veščin pri mlajših učencih z avtizmom. Preostalih pet slikanic je na podlagi kriterijev popolnoma primernih za rabo v inkluzivnem učnem okolju z učenci z avtizmom. Dejstvo, da je polovični delež slikanic le delno primeren za spodbujanje socialnih veščin pri mlajših avtističnih učencih, ovrže drugo in tretjo hipotezo, ki se glasita takole: H2: Večji delež slikanic (tj. več kot pet) je popolnoma primeren za poučevanje socialnih veščin pri mlajših učencih z avtizmom. H3: Manjši delež slikanic (tj. manj kot pet) je delno primeren za poučevanje socialnih veščin pri mlajših učencih z avtizmom. Kljub temu lahko trdimo, da so slikanice večinoma primerne za rabo v inkluzivnem učnem okolju z mlajšimi učenci z avtizmom, saj se nobena izmed slikanic ni uvrstila v kategorijo manj primernih ali neprimernih za spodbujanje socialnih veščin pri učencih z avtizmom. Slednje potrjuje prvo oz. osrednjo hipotezo (H1), da so izbrane slikanice v večini primerne za spodbujanje socialnih veščin pri mlajših učencih z avtizmom v inkluzivnem učnem okolju. Za karseda učinkovito, vključujoče in prijetno skupinsko branje izbranih slikanic je za učenca z avtizmom ključnega pomena, da učitelj slikanice prilagodi njegovim potrebam in s tem nadomesti pomanjkljivosti, ki smo jih zaznali na podlagi neizpolnjenih kriterijev. V skladu z ugotovitvami opisne analize slikanic je za karseda učinkovito spodbujanje socialnih veščin pri avtističnih učencih potrebno ustrezno prilagoditi vse slikanice ne glede na njihovo uvrstitev na ocenjevalni lestvici, saj moramo upoštevati širok nabor potreb avtističnih učencev, ki pomembno vplivajo na uspešnost osvajanja socialnih veščin in dojemanja prebranega pri tovrstnih posameznikih.
Sekundarne ključne besede: magistrska dela;branje zgodb;socialne veščine;inkluzivno poučevanje;Avtizem;Slikanice;Branje;Inkluzivna vzgoja in izobraževanje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za angleški jezik in književnost
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XXI, 144 str.))
ID: 19950831