diplomsko delo
Povzetek
V diplomskem delu Motivika in simbolika živali v poeziji Mirana Jarca sem raziskal živalske motive in simbole v Jarčevi poeziji. Živalske motive sem pregledal in s pomočjo interpretacije ugotovil, kateri motivi preraščajo v simbole. Tu sem se naslonil na semiotično teorijo. Ugotovil sem, da približno polovico vseh motivov prerašča v simbole. Na koncu sem živalske motive in simbole opazoval še skozi časovno prizmo - analiziral sem njihovo uporabo skozi vse tri pesniške zbirke in Pasijonke. Uporaba živalskih motivov in simbolov se močno ujema z Jarčevim pogledom na svet. Prva, ekspresionistična pesniška zbirka Človek in noč vsebuje največ ekspresionističnih poimenovanj; druga, Novembrske pesmi, se z uporabo živalskih motivov in simbolov približa pojmu "skupnega"; tretja, Lirika, pa vsebuje živalska imena, ki označujejo resignacijo in obup. Visoka stopnja zrelosti avtorja in močan vpliv vojne pa v ciklusu Pasijonke ubesedita živalske motive na način, da etično obsodita človeški pohlep in povzdigneta pristno moralno čistost živali.
Ključne besede
slovenska književnost;motivi;živali;simboli;lirika;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2012 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[D. Šinko] |
UDK: |
821SLV(043.2) |
COBISS: |
19183624
|
Št. ogledov: |
2301 |
Št. prenosov: |
291 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Animal motifs and symbols in the poetry of Miran Jarc8 |
Sekundarni povzetek: |
The thesis Animal Motifs and Symbols in the Poetry of Miran Jarc studies the motif and symbol of an animal in Jarc's poetry. Animal motifs were examined and put to interpretation to find out which of them turns into symbols where I based my work on semiotic theory. I found out that about a half of motifs turn into symbols. In the end motifs and symbols were observed through the time - I analyzed their usage in three poetry collections and Pasijonke. The usage of motifs and symbols highly matches Jarc's world view. His first poetry collection Človek in noč contains more expressionistic names than others; the second one Novembrske pesmi had with the usage of animal motifs and symbols approached the concept of "collectivism"; the third one Lirika includes animal names denoting resignation and despair. In the poetry cycle Pasijonke, both the high level of author's maturity and the influence of the war articulate animal motifs in a way that they morally condemn human greed, and elevate authentic moral purity of animals. |
Sekundarne ključne besede: |
Miran Jarc;animals;motifs;symbols;semiotic theory;expressionism;Človek in noč;Novembrske pesmi;Lirika;Pasijonke; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti |
Strani: |
93 f. |
Ključne besede (UDK): |
language;linguistics;literature;jezikoslovje;filologija;književnost;literature;književnost;literatures of individual languages and language families;književnost posameznih jezikov; |
ID: |
19975 |