Povzetek

Članek izhaja iz kriminoloških teorij ter skuša odkriti, kaj nam lahko različne razlage o izvorih kriminala povedo o slovenskih kriminalkah. Članek uvodoma predstavi temeljne značilnosti klasične, pozitivistične, interakcionistične in konfliktne kriminološke razlage kriminala. Sledi analiza poetike umora v popularnih slovenskih kriminalkah Avgusta Demšarja in Tadeja Goloba iz perspektiv kriminoloških teorij. Ugotavljamo, da se v kriminalkah obeh pisateljev pojavljajo skupne kontinuirane značilnosti. Prevladujeta klasična in pozitivistična poetika umora, ki vzroke za kriminal pripisujeta človeški preračunljivosti oziroma patološki naravi posameznika. Za dane kriminalke je značilen tudi pripovedni red herring oziroma iz zavajajočih detektivskih sledi izhajajoča pomenska vrzel med romanesknim diskurzom kriminala in diskurzom kriminala, ki izhaja iz poetike posameznih umorov.

Ključne besede

kriminalni romani;kriminološke teorije;poetika umora;Demšar;Avgust;1962-;Golob;Tadej;1967-;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UNG - Univerza v Novi Gorici
UDK: 821.163.6.09
COBISS: 179184387 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-6302
Št. ogledov: 324
Št. prenosov: 4
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The poetics of murder in popular Slovenian crime fiction from the perspectives of criminological theories
Sekundarne ključne besede: crime novels;criminological theories;poetics of murder;
Strani: str. 296-307
Letnik: ǂLetn. ǂ16
Zvezek: ǂšt. ǂ2
Čas izdaje: 2023
DOI: 10.18690/scn.16.2.296-307.2023
ID: 22237080
Priporočena dela:
, magistrsko delo
, ni podatka o podnaslovu
, anticipating Sherlock Holmes in a Slovene setting