Književna didaktika pri študiju tujega jezika
Povzetek
Če lahko za didaktiko poučevanja tujega jezika trdimo, da se je trdno zasidrala tako v študijskih programih kot v zavesti vseh akterjev izobraževalnega sistema, pa si mora literarna didaktika, zalsti kadar gre za drugi tuji jezik, tako mesto šele izboriti. Prispevek izhaja iz prepričanja, da so literarna besedila integralni del pouka (drugega) tujega jezika, pri čemer so v ospredju estetski vidiki in obravnavanje književnosti kot književnosti, in ne reduciranje književnih besedil zgolj na njihove jezikovne,slovnične ali vsebinske komponente. Eden glavnih razlogov za občutno nelagodje in negotovost pri obravnavanjnu tujejezičnih književnih besedil pri pouku so nezadostne kompetence učiteljev, zato je izjemno pomembno, da v študij tujega jezika vključujemo tudi didaktiko poučevanja književnosti. Prispevek predstavlja nekaj modelov, s pomočjo katerih lahko na univerzitetni ravni učinkovito razvijamo ustrezne kompetence študentov in študentk, bodočih učiteljev in učiteljic.
Ključne besede
literarna didaktika;jezikovni pouk;tuji jeziki;kompetence učiteljev;visokošolsko izobraževanje;književnost;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2008 |
Tipologija: |
1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
UDK: |
82:371.51.016:81'243 |
COBISS: |
47660386
|
Št. ogledov: |
8 |
Št. prenosov: |
1 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
The paper discusses the role of literature in the foreign language classroom. Whereas different methods of foreign language teaching have become an integralpart of graduate programmes, reading and discussing literary texts in the foreign language classroom are far from being a norm. Out of the conviction that literary texts are an integral part of teaching a (second) foreign language, the author pleads for the exposure of the texts' aesthetic criteria without reducing them to their linguistic, grammatical or lexical component. One of the most important reasons for unease and uncertainty in dealing with literary texts in the classroom are teachers' inadequate competences, which is why it is so very important that the study of a foreign language also offers methods for teaching literature in the foreign language classroom. Tha paper discusses some models which could be useful for developing the literay competence of university students studying to be teachers. |
Sekundarne ključne besede: |
language teaching;foreign languages;literary texts;literary awareness;teacher competences;higher education; |
Strani: |
Str. 325-333 |
ID: |
23002039 |