Povzetek

The study focused on investigating and analysing the perception of Facebook’s role, as one of the components in the field of Information and Communication Technologies (ICT), namely, social media, on the quality of emotional interaction, particularly among individuals in their third age. T he research sample comprised 260 participants of various ages, divided into two age groups – under 50 and over 50 years old. Participants’ opinions were obtained through empirical research, employing quantitative methods and surveys as the research technique. The research findings indicate that age influences participants’ attitudes to digital communication as a means and medium of emotional communication in various contexts. Participants in the third age exhibit stronger reservations towards Facebook as a tool for emotional communication and are more cautious about the use of modern communication methods offered by new social media techniques. They are also less inclined to abandon traditional interpersonal interactions. The results reveal general distrust in the information circulating on Facebook and underscore the advantage of maintaining each interpersonal communication, encompassing all elements of emotional relationships beyond the realm of the Internet, or the information mediation services offered by ICT, primarily social media.

Ključne besede

information and communication technologies;Facebook;third age;emotional communication;alienation;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
UDK: 316.772.5:159.942-053.9[:316.472.4]
COBISS: 193846787 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Št. ogledov: 12
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Vloga družbenih medijev pri čustvenem komuniciranju med posamezniki in posameznicami v tretjem življenjskem obdobju
Sekundarni povzetek: Članek se osredini na raziskovanje in analizo dojemanja vpliva Facebooka kot ene izmed sestavin področja informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), natančneje družbenih medijev, na kakovost čustvene interakcije, še posebej med posamezniki v tretjem življenjskem obdobju. Raziskovalni vzorec je zajemal 260 udeležencev različnih starosti, razdeljenih v dve starostni skupini – mlajše od 50 let in starejše od 50 let. Mnenja udeležencev so bila pridobljena s pomočjo empiričnega raziskovanja, pri čemer so bile uporabljene kvantitativna metoda in ankete kot tehnika raziskovanja. Rezultati raziskave kažejo, da starost vpliva na stališča udeležencev glede digitalne komunikacije kot sredstva in medija za čustveno komunikacijo v različnih kontekstih. Starejši udeleženci kažejo več rezerviranosti glede Facebooka kot orodja za čustveno komunikacijo in so bolj previdni glede uporabe sodobnih metod komuniciranja, ki jih ponujajo nove tehnike družbenih medijev. Prav tako so starejši manj nagnjeni k opuščanju tradicionalnih medosebnih interakcij. Rezultati poudarjajo splošno nezaupanje anketirancev v informacije, ki krožijo na Facebooku. Vprašani tudi dajejo prednost ohranjanju žive medosebne komunikacije, ki vključuje vse elemente čustvenih odnosov. Torej, prava čustvena komunikacija je po mnenju vprašanih mogoča samo zunaj področja interneta oziroma storitev posredovanja informacij, ki jih ponujajo informacijsko-komunikacijske tehnologije, predvsem družbeni mediji
Sekundarne ključne besede: informacijsko-komunikacijske tehnologije;Facebook;tretje življenjsko obdobje;čustvena komunikacija;odtujenost;Družbeni mediji;Starostniki;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 133-151, 244
Letnik: ǂLetn. ǂ61
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: 2024
DOI: 10.51936/tip.61.1.133
ID: 23628186