diplomsko delo
Povzetek
Zaupanje v umetno inteligenco (UI) je ključnega pomena za sprejemanje te družbeno spreminjajoče tehnologije. Zaupanje je lahko dosti bolj trdno, če je utemeljeno v znanju, zato je širjenja znanje o umetni inteligenci izjemnega pomena. Namen diplomskega dela je preveriti povezavo med zaupanjem in znanjem o UI med študenti, katerih prihodnost bo v veliki meri prepletena z umetno inteligenco. Opravila sem anketno raziskavo med študenti, s katero sem preverjala njihovo splošno zaupanje v UI in zaupanje v uporabo UI, pri merjenju znanja pa ločim dva pojma; subjektivno in objektivno znanje. Dodatno sem preverjala še vpliv spola in smeri študija. Rezultati analize za zaupanje v uporabo UI najmočnejšo povezanost pokažejo s spremenljivko subjektivno znanje. O povezanosti pa lahko govorimo tudi z objektivnim znanjem, spolom in smerjo študija anketirancev. Z nadaljnjo multiplo analizo za zaupanje v UI dobimo statistično značilen model, ki potrdi pozitiven učinek subjektivnega znanja in negativen učinek spola. Tisti, ki torej menijo, da vedo več o UI in moški v večji meri zaupajo v uporabo UI.
Ključne besede
umetna inteligenca;zaupanje;subjektivno znanje;objektivno znanje;študentje;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2024 |
| Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
| Organizacija: |
UL FDV - Fakulteta za družbene vede |
| Založnik: |
[N. Kamenšek] |
| UDK: |
004.8(043.2) |
| COBISS: |
195601667
|
| Št. ogledov: |
50 |
| Št. prenosov: |
5 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Trust in artificial intelligence among students |
| Sekundarni povzetek: |
Trust in artificial intelligence (AI) is crucial for the adoption of this socially-changing technology. Trust can be much more solid if it is grounded in knowledge, which is why spreading knowledge about artificial intelligence is of utmost importance. The aim of the thesis is to analyse the connection between trust in AI and knowledge about it among students whose futures will be significantly intertwined with artificial intelligence. I conducted a survey among students to evaluate their general trust in AI as well as trust in the use of AI. When measuring knowledge, I distinguish between the concepts of subjective and objective knowledge. I also consider the influence of gender and field of study. The results of the analysis suggest that the strongest correlation with trust in AI is found with the variable of subjective knowledge. There is also a connection with objective knowledge, gender, and field of study of the respondents. With further multiple regression analysis of trust in AI, we obtain a statistically significant model that confirms the positive effect of subjective knowledge and the negative effect of gender. It is, therefore, those who think they know a lot about AI and men that have more trust in AI. |
| Sekundarne ključne besede: |
artificial intelligence;trust;subjective knowledge;objective knowledge;students;Umetna inteligenca;Zaupanje;Študenti;Univerzitetna in visokošolska dela; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
| Študijski program: |
0 |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede |
| Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (45 str.)) |
| ID: |
23681461 |