magistrsko delo
Enite Bajraj (Avtor), Katja Košir (Mentor), Igor Peras (Komentor)

Povzetek

Učilnica ni zgolj kraj kognitivnega učenja, temveč tudi pomemben prostor, kjer se otroci in mladostniki psihološko prilagajajo, se učijo ter navezujejo družbene stike, kar je še posebej pomembno za učence priseljence. V tem okolju otroci ne le absorbirajo znanja, temveč tudi posnemajo socialne veščine ter vedenjske standarde, ki jih opazijo pri drugih. Pomembno je poudariti, da stopnja socialne opore, ki jo zaznavajo od učiteljev in vrstnikov, pomembno vpliva na njihovo zadovoljstvo s šolskim okoljem in stopnjo učne zavzetosti. Podatki, ki smo jih uporabili za našo raziskavo, so bili zbrani v okviru projekta Socialni kontekst kot dejavnik medvrstniškega nasilja: kako z oblikovanjem pozitivne vrstniške kulture prispevati k vključujoči šoli? Naš namen je bil preučiti morebitne razlike v zaznani opori s strani učiteljev in vrstnikov, v učni zavzetosti in učnem uspehu med tremi etničnimi skupinami (slovensko, albansko in hrvaško). Učencev, ki so navedli, da pripadajo slovenski etnični skupini, je bilo 4868 (97,5 %), medtem ko se jih je 126 (2,5 %) opredelilo kot pripadnike drugih etničnih skupin, natančneje 64 (1,2 %) kot pripadnike hrvaške etnične skupine in 62 (1,2 %) kot pripadnike albanske etnične skupine. Zbiranje podatkov je potekalo anonimno, po metodi svinčnik-papir. Rezultati naše raziskave so pokazali statistično značilne razlike v učnem uspehu med učenci različnih etničnih skupin. Nismo pa ugotovili statistično značilnih razlik v zaznani opori učiteljev med različnimi etničnimi skupinami. Podobno ni bilo statistično značilnih razlik v zaznani opori učencev s strani vrstnikov ter v učni zavzetosti učencev iz različnih etničnih skupin. Naše ugotovitve prispevajo k boljšemu razumevanju vloge socialne opore pri učnih izidih in prilagajanju učencev različnih etničnih skupin.

Ključne besede

magistrska dela;učitelji;vrstniki;učna zavzetost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [E. Bajraj]
UDK: 376-054.62(043.2)
COBISS: 201049091 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 34
Št. prenosov: 6
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Perceived support from teachers and peers and academic engagement of immigrant students
Sekundarni povzetek: The classroom is not only a place of cognitive learning, but also a crucial space where children and adolescents psychologically adjust, learn, and make social connections, which is especially important for immigrant students. In this environment, children not only absorb knowledge, but also observe and emulate social skills and behavioral norms they observe in others. It's important to emphasize that the level of social support perceived by teachers and peers significantly influences their satisfaction with the school environment and their level of academic engagement. The data used for our research were collected as part of the project "Social Context as a Factor of Bullying: How to Contribute to an Inclusive School by Shaping a Positive Peer Culture." We aimed to examine possible differences in perceived support from teachers and peers, academic engagement and academic achievement among the ethnic groups (Slovenian, Albanian and Croatian). Among the students who identified themselves as belonging to the Slovenian ethnic group, there were 4868 (97.5%), while 126 (2.5%) identified themselves as belonging to other ethnic groups. These groups include Croatians (64 or 1.2%) and Albanians (62 or 1.2%). Data were collected anonymously using the pencil-and-paper method. The results of our study showed statistically significant differences in academic achievement among students from different ethnic groups. However, we did not find statistically significant differences in perceived support among various ethnic groups. Similarly, there were no statistically significant differences in perceived peer support or in the academic engagement of students from different ethnic groups. Taken together, our findings contribute to a better understanding of the role of social support in the academic outcomes and adjustment of students from different ethnic groups.
Sekundarne ključne besede: master theses;teachers;peers;engagement;immigrants;academic success;Šole;Odnosi med učitelji in učenci;Učenci;Priseljenci;Šolski uspeh;Slovenija;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za psihologijo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (VII, 89 str.))
ID: 23712292