od antične harmonije sfer do upodobitev angelskih orkestrov v 14. in 15. stoletju
Povzetek
Razvoj ikonografije angelov muzikantov sega v čas antike, ko je Pitagora zasnoval teorijo, ki
se je ohranila pod imenom harmonija sfer in ki je postala predmet razprav mnogih antičnih
filozofov. Kozmološka tematika se je v povezavi z razvojem krščanstva in krščanske dogmatike
ohranjala naprej skozi srednji vek, v besedilih srednjeveških piscev. Srednji vek je bil ključen
za razvoj motiva angela v umetnosti, pri čemer je postal motiv angela, ki premika oziroma
podpira sfere, pomembna stopnja v razvoju, ki je pripeljala do motiva angela glasbenika.
Podobe angelov, ki so del nebeške glasbene harmonije in ki nebeško glasbo ustvarjajo s petjem
in igranjem na inštrumente, so se razširile predvsem od 14. stoletja naprej. Motiv angelov
muzikantov je skozi stoletja dosegel ikonografsko kompleksnost in raznolikost v povezavi z
različnimi tipi upodobitev glasbenih zasedb, ki nakazujejo simbolične pomene nebeške glasbe
in odpirajo vprašanja o vplivu sočasnih glasbenih praks. Eden od najpomembnejših prizorov,
ki vključuje angelsko glasbo, je postal motiv Marijinega kronanja, ki je bil značilen predvsem
za italijansko umetnost od leta 1300 dalje.
Ključne besede
umetnostna zgodovina;ikonografija;srednjeveška umetnost;harmonija sfer;angeli muzikanti;magistrska dela;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2024 |
| Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
| Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
| Založnik: |
[V. Kobal] |
| UDK: |
7.04:27-167.2"13/14"(043.2) |
| COBISS: |
204876035
|
| Št. ogledov: |
69 |
| Št. prenosov: |
8 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Iconography of Angel Musicians in the Middle Ages |
| Sekundarni povzetek: |
The development of the iconography of angel musicians extends back to Ancient Greece and
Pythagoras’ concept of ‘harmony of the spheres’, which was discussed by many Ancient
philosophers. Cosmological themes persevered through association with Christian dogmatism
in the writings of Christian writers in the Middle Ages, when the development of the motif of
the angel artists begins. The motif of the angel that moves and/or supports the spheres is a key
step to the development of the motif of angel musicians. Beginning with the 14th century
images of angels that represent a part of a heavenly musical harmony and that make music by
singing or playing instruments start to become more widespread. With time, the motif of angel
musicians attained iconographic complexity and diversity in connection with different types of
depictions of musical groups, which suggest symbolic meaning to heavenly music and open
questions on the influence of contemporary musical practices of the time. Coronation of the
Virgin is one of the most important motifs that include angelic music in its depictions and is
characteristic mostly of Italian art from the 1300s onwards. |
| Sekundarne ključne besede: |
art history;iconography;art in the Middle Ages;harmony of the spheres;angel musicians; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
| Študijski program: |
0 |
| Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za umetnostno zgodovino |
| Strani: |
69 str. |
| ID: |
24605692 |