(magistrsko diplomsko delo)
Povzetek
Vročanje je opravilo v postopku, preko katerega organ kot adresant izroči dopise, pozive, vabila, sklepe, odločbe in druge dokumente adresatu. Temeljni namen vročanja je seznanitev naslovnika z vsebino dokumenta. Vročanje je eno najpomembnejših procesnih dejanj v upravnem postopku, saj je pogoj za nastanek pravnih učinkov dokumenta, ki se vroča. Dokler akt ni vročen, z vidika nastopa pravnih posledic tako v razmerju do naslovnikov kot organa izdajatelja sploh ni izdan. Pri tem je ključno pravilno postopanje vseh akterjev vročanja, saj ob bistvenih napakah pri vročanju ne pride do dokončnosti, pravnomočnosti in izvršljivosti izdanih odločb oz. sklepov, s čimer je onemogočeno bistvo upravnega postopka, ki je v realizaciji upravnopravnega razmerja. Ker je pravilna vročitev pogoj za nastop pravnih posledic vročenega dokumenta, ni presenetljivo, da so prav določbe Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP), ki se nanašajo na ta institut, pogosto predmet sprememb in dopolnitev. Rdeča nit vseh sprememb je želja po odpravljanju administrativnih ovir tako na strani organa, ki vodi postopek, kot tudi za naslovnike, poleg tega pa je bilo jedro vsake spremembe tudi postopno uvajanje elektronskega načina vročanja ter spodbujanje njegove uporabe v vsakodnevni praksi upravnih organov. Zadnji obsežnejši sklop sprememb pri vročanju je prinesel sprejem Zakona o debirokratizaciji (ZDeb), katerega temeljni namen je, v luči zasledovanja načela ekonomičnosti postopka, zniževanje stroškov postopka ter odpravljanje administrativnih ovir.
Ključne besede
ZUP;novele;ZDeb;debirokratizacija;načelo ekonomičnosti;elektronsko vročanje.;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2024 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PF - Pravna fakulteta |
Založnik: |
[Z. L. Heberle] |
UDK: |
342:35(043.2) |
COBISS: |
210452739
|
Št. ogledov: |
77 |
Št. prenosov: |
36 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Updates on document service in administrative procedures |
Sekundarni povzetek: |
Service of documents is a key step in administrative processes where an authority delivers notices, invitations, decisions, and other documents to a recipient. The main goal is to inform the recipient about the content of the document. This service is also crucial because it triggers the legal effects of the document. If a document isn't served, it doesn't legally exist for either the recipient or the issuing authority. Correct service is essential; errors can prevent documents from becoming legally valid and enforceable, disrupting the core of administrative proceedings aimed at managing legal relationships. Due to the importance of document service in generating legal effects, it's no surprise that the provisions of the General Administrative Procedure Act (ZUP) regarding this process are often revised. These amendments generally aim to remove administrative barriers for both the authorities and recipients and to encourage the use of electronic service in daily administrative practices. The latest major changes came with the passage of the De-bureaucratization Act (ZDeb), which aims to reduce procedural costs and further remove administrative hurdles, keeping in line with the principle of procedural economy. |
Sekundarne ključne besede: |
Univerzitetna in visokošolska dela;Upravni postopek; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pravna fak. |
Strani: |
IX, 52 f. |
ID: |
25078350 |