magistrsko delo
Lina Herman (Avtor), Cveto Kobal (Mentor)

Povzetek

Kljunasta flavta je bila v glasbi prisotna že od srednjega veka naprej. Skozi glasbeno zgodovino je prevzemala različne vloge vse do 19. stoletja, ko so jo nadomestili drugi inštrumenti. Na začetku 20. stoletja je sledilo ponovno odkritje historičnega repertoarja in kljunaste flavte, kar je vodilo v redefiniranje vloge tega inštrumenta v sodobni glasbi. V magistrskem delu je poseben poudarek na izvajalski praksi sodobnega repertoarja za ta inštrument. Pomemben del sodobne izvajalske prakse predstavljajo sodobne tehnike, s katerimi se nadgrajuje in eksperimentira s standardnimi načini igranja na inštrument. Z raznolikimi sodobnimi tehnikami se prav tako odpirajo možnosti inovativnih interpretacij modernih del, napisanih za kljunasto flavto. V sodobnem repertoarju za ta inštrument se pojavijo mnoge raznolike sodobne tehnike. V magistrskem delu so bila izbrana tri sodobna dela. Analizirali smo, katere tehnike smo zasledili v posamezni skladbi, kakšne so označbe in kako je obrazložena njihova izvedba. Naše ugotovitve smo primerjali v vseh treh delih in poiskali podobnosti ter razlike med njimi. Sodobne tehnike, ki smo jih zasledili v teh treh delih, smo analizirali z vidika interpretacije celotne skladbe ali posameznih delov. Na koncu so omenjene tudi možnosti vključevanja sodobnih tehnik pri pouku inštrumenta.

Ključne besede

magistrska dela;kljunasta flavta;sodobna glasba;izvajalska praksa;sodobne tehnike;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [L. Herman]
UDK: 780.8:780.642.1(043.2)
COBISS: 211464451 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 10
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Performance Practice of Contemporary Repertoire for the Recorder
Sekundarni povzetek: The recorder was present in music since the Middle Ages. This instrument embodied different roles throughout music history up until 19th century when it was replaced by other instruments. At the beginning of 20th century, the recorder and historical music were rediscovered, which led to redefining the role of this instrument in contemporary music. In this master's thesis we focus on performance practice of contemporary repertoire for the recorder. Modern techniques play an imporant part in contemporary performance practice as they serve to develop and experiment with standard ways of playing on the instrument. Various modern techniques present possibilities of innovative interpretation of modern pieces for the recorder. We can find many modern techniques in contemporary repertoire for this instrument. Three modern works for the recorder were chosen for this master's thesis. We analysed various modern techniques, their symbols and notation, and their instructions for playing. We compared our findings across all three works to find differences and similarities. We also analysed these modern techniques in the context of interpretation of the work or its individual parts. We conclude by mentioning some of the possibilities of implementing modern techniques in a classroom.
Sekundarne ključne besede: master theses;recorder;contemporary music;performance practice;modern techniques;Sodobna glasba;Kljunasta flavta;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za glasbo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 72 str.))
ID: 25120867
Priporočena dela:
, študija primerov iz repertoarja za flavto 20. in 21. stoletja