travma, potravmatska rast, bivanjska vprašanja in varanje samega sebe
Povzetek
Številne raziskave kažejo, da procesi v možganih, tako v fizičnem, še bolj pa v socialnem okolju, v veliki meri izbirajo, kaj bomo kot posamezniki opazili in naredili za pomembno, s tem pa si ustvarjamo tudi subjektivne sisteme za interpretacijo sveta in življenja. Travmatične izkušnje imajo zaradi specifične spominske narave pri tem posebno vlogo, zaradi pogoste navzočnosti ogroženosti življenja pa predvsem tudi za bivanjski vprašanji končnosti in smisla življenja. Ti dve vprašanji današnji družbi delata velike probleme, na nekatere njune vidike pa dajeta vera in religija prepotrebne in pomembne odgovore. Odgovore je treba sprejeti ne le na kognitivni in razumski ravni, ampak jih uvrstiti tudi v vedénje in življenje, predvsem pri žrtvah travme pa jih dajati v sočutnem, pristnem, ljubečem in varnem odnosu, v katerem je možno regulirati intenzivne afekte in anksioznost. Pri tem je lahko v veliko pomoč akademsko delo v smislu interdisciplinarnega dialoga, h kateremu močno poziva tudi papež Frančišek.
Ključne besede
travma;potravmatska rast;posttravmatska rast;eksistencialna vprašanja;nenamerna slepota;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2021 |
| Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
| Organizacija: |
UL TEOF - Teološka fakulteta |
| UDK: |
159.964 |
| COBISS: |
72600067
|
| ISSN: |
0006-5722 |
| Št. ogledov: |
10 |
| Št. prenosov: |
0 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Seeing shadows, staring at the Sun |
| Sekundarni povzetek: |
Numerous studies show that processes in our brain essentially select what we perceive and consider essential, both in the physical and even more so in the social environment. Thus, we also create subjective systems for interpreting the world and life. Because of the specific nature of memory, traumatic experiences play a unique role in this process, because of the frequent presence of life threats on such occasions, especially for the existential questions of the finality and meaning of life. These two questions pose significant problems for contemporary society, and faith and religion provide many needed and vital answers to some of their aspects. The answers must not be accepted only on a cognitive and rational level and translated into behaviour and life, especially for trauma victims, given in a compassionate, genuine, loving, and safe relationship where intense emotions and anxieties can be regulated. Scientific work in the sense of interdisciplinary dialogue, Pope Francis also strongly calls, can be of great help. |
| Sekundarne ključne besede: |
trauma;post-traumatic growth;existential questions;unintentional blindness; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Članek v reviji |
| Strani: |
str. 9-21 |
| Letnik: |
ǂLetn. ǂ81 |
| Zvezek: |
ǂ[št.] ǂ1 |
| Čas izdaje: |
2021 |
| DOI: |
10.34291/BV2021/01/Cvetek |
| ID: |
25290978 |