magistrsko delo

Povzetek

Magistrsko delo je namenjeno evalvaciji implementacije delavnic krepitve duševnega zdravja otrok Dobro sem v slovenske osnovne šole. V teoretičnem delu opredelim duševno zdravje v obdobju otroštva in različne življenjske okoliščine, ki nanj vplivajo. Na otroke pogledam skozi prizmo ranljivosti, njihove odvisnosti od varovalnih in ogrožajočih dejavnikov v življenjskem okolju ter pomena psihične odpornosti. Nato naredim pregled razvoja duševnih stisk in motenj pri otrocih ter njihove pojavnosti v slovenskem prostoru in različnih pristopov k nudenju pomoči otrokom v stiskah. V nadaljevanju govorim o vplivu šolskega okolja na duševno zdravje otrok, varovalnih in ogrožajočih dejavnikih tega okolja ter nanizam pregled obstoječih praks varovanja duševnega zdravja v slovenskih osnovnih šolah. Na koncu predstavim preventivni program Dobro sem ter podrobneje opišem modul za otroke med 6. in 12. letom starosti. Empirični del temelji na kvalitativni raziskavi, v okviru katere sem opravila tri fokusne skupine s skupno 11 udeleženci, ki so v letu 2021 izvajali otroški modul Dobro sem na osnovni šoli. Na podlagi pridobljenih informacij sem opravila evalvacijo izvajanja programa na slovenskih osnovnih šolah, pri kateri me je zanimal njihov pogled na primernost vsebine in izvedbe delavnic glede na šolski prostor in izbrano ciljno skupino, doseg ranljivih skupin otrok, doprinos delavnic in potrebne izboljšave programa. Ugotovitve kažejo, da so take vsebine na šolah nujno potrebne in so za ciljno skupino otrok zelo primerne. Prevladujoče mnenje je, da prek delavnic vsebine dosežejo tudi najbolj ranljive otroke. Vsak udeleženec na delavnicah pridobi nekaj zase, kot npr. občutek pripadnosti, novo znanje, pozitivne izkušnje, podporo, občutek slišanosti ter prostor za izražanje misli in čustev. Največ izzivov pri izvedbi je trenerjem povzročala organizacija izvedbe delavnic, saj šolski sistem ni dovolj prožen za vnašanje novih vsebin v učni načrt, predlagali pa so tudi izboljšave pri evalvaciji izvedbe delavnic, saj se jim v obstoječi obliki ne zdi koristna.

Ključne besede

duševno zdravje otrok;preventivno delovanje;osnovna šola;delavnice;program Dobro sem;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [N. Janež]
UDK: 37.013.42(043.2)
COBISS: 232776707 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 125
Št. prenosov: 21
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Evaluation of the implementation of child mental health workshops in Slovenian primary schools
Sekundarni povzetek: This master's thesis aims to evaluate the implementation of the Dobro sem mental health promotion workshops for children in Slovenian primary schools. In the theoretical part, I define childhood mental health and examine the various life circumstances that influence it. I analyse children’s vulnerability, their dependence on protective and risk factors in their environment, and the importance of psychological resilience. Additionally, I review the development of mental health distress and disorders in children, their prevalence in Slovenia, and various approaches to supporting children in distress. The thesis further explores the influence of the school environment on children’s mental health, the protective and risk factors within this environment, and existing practices for safeguarding mental health in Slovenian primary schools. Finally, I present the preventive program Dobro sem and provide a detailed description of its module designed for children aged 6 to 12. The empirical part is based on a qualitative study, which included three focus groups with 11 participants who implemented the Dobro sem children’s module in Slovenian primary schools in 2021. Based on the collected data, I evaluated the program’s implementation in Slovenian primary schools, focusing on participants’ perspectives regarding the content and delivery of the workshops within the school setting and the selected target group, the program’s reach among vulnerable children, its contributions and potential improvements. Findings indicate that this type of content is crucial in schools and highly suitable for the target group. The prevailing opinion is that the workshops effectively reach even the most vulnerable children. Each participant benefits in various ways from workshops, such as a sense of belonging, new knowledge, positive experiences, support, a sense of being heard and a place to express their thoughts and feelings. The biggest challenges in implementation relate to workshop organization, as the school system lacks flexibility in incorporating new content into the curriculum. Additionally, participants suggested improvements to the evaluation process, as they find the existing form not particularly useful.
Sekundarne ključne besede: children’s mental health;preventive action;primary school;workshops;Dobro sem program;Duševno zdravje;Otroci;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Socialna pedagogika
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (96 str.))
ID: 26176899