diplomsko delo
Zala Gračnar (Avtor), Mojca Juriševič (Mentor)

Povzetek

Pri pripravi diplomske naloge sem se osredotočila na raziskovanje sodelovanja s starši potencialno nadarjenih predšolskih otrok. V teoretičnem delu sem najprej opredelila pojem potencialna nadarjenost, pomen zgodnjega prepoznavanja nadarjenosti in razvojne mejnike, na podlagi katerih lahko prepoznamo potencialno nadarjenega otroka. Večji del teoretičnega uvoda se navezuje na komunikacijo in odnose med vzgojitelji in starši potencialno nadarjenih otrok, pri čemer sem poudarila pomen spodbudnega okolja za optimalno razvijanje otrokovih potencialov. V zadnjem uvodnem poglavju sem navedla dejavnosti za spodbujanje razvoja otrokovih potencialov, ki služijo vzgojiteljem kot dodatni pripomoček za delo s potencialno nadarjenimi predšolskimi otroki. Za namen empiričnega dela sem na podlagi strokovnih virov, znanj in izkušenj na področju dela in prepoznavanja potencialne nadarjenosti pri predšolskih otrocih oblikovala anketni vprašalnik, katerega je izpolnilo 52 zaposlenih v Vrtcu Laško na delovnem mestu vzgojitelja predšolskih otrok, pomočnika vzgojitelja predšolskih otrok – pomočnik vzgojitelja, svetovalnega delavca in vzgojitelja predšolskih otrok za zgodnjo obravnavo. Rezultati analize zbranih podatkov so pokazali, da se večina sodelujočih, ne glede na njihovo delovno dobo, srečuje s potencialno nadarjenimi predšolskimi otroki ter si pri prepoznavanju pomaga z razvojnimi značilnostmi in razvojnimi mejniki, značilnimi za predšolsko obdobje. Pri procesu sodelovanja in komuniciranja s starši, vzgojitelji najpogosteje uporabljajo pogovorne ure, pri čemer so mnenja, da v največji meri sodeluje mati ali oba starša oziroma skrbnika otroka. Večina sodelujočih pri svojem delu prilagodi dejavnosti potrebam otrok, vendar pri tem ne oblikuje individualiziranega programa. Kljub visoki ravni strokovne kompetentnosti so sodelujoči predlagali oziroma izrazili želje, da bi lahko na tem še dokaj neraziskanem področju organizirali različna predavanja, izobraževanja ali delavnice, ki bi pripomogle k večji ozaveščenosti na področju obravnave potencialno nadarjenih predšolskih otrok. Holistično gledano so z vidika prepoznavanja potencialno nadarjenih otrok in sodelovanja z njihovimi starši oziroma skrbniki sodelujoči navedli, da k uspešnemu sodelovanju vpliva odzivnost staršev, odkrita in sprotna izmenjava informacij ter prilagajanje in spoštovanje različnih mnenj in pogledov. Ustrezna komunikacija je temelj učinkovitih medsebojnih odnosov med vzgojitelji in starši, ki omogoča skupen cilj, delovanje v dobrobit otroka ter optimalno razvijanje in spodbujanje njegovih potencialov.

Ključne besede

sodelovanje s starši;potencialno nadarjeni predšolski otroci;vzgojitelj predšolskih otrok.;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [Z. Gračnar]
UDK: 373.2(043.2)
COBISS: 236485635 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 34
Št. prenosov: 12
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Collaboration with parents of potentially gifted children in the Laško kindergarten
Sekundarni povzetek: In my thesis I focused on researching the cooperation with parents of potentially gifted preschool children. Firstly, in the theoretical part, I defined the concept of potential giftedness, the importance of early detection of giftedness, and the developmental milestones on the basis of which we can identify a potentially gifted child. The majority of the theoretical part is related to communication and relationships between preschool educators and parents of potentially gifted children, where I emphasized the importance of a stimulating environment for the optimal development of children's potential. In the last chapter, I presented activities for stimulating and developing children's potential, which serve as an additional tool for educators in working with potentially gifted children. For the purpose of empirical study, I prepared a questionnaire based on professional sources, own knowledge and experience in the field of work and recognition of potential talent in preschool children, which was completed by 52 employees of the Laško Kindergarten, working in the positions of counsellor, preschool teacher, assistant preschool teacher - assistant preschool teacher and preschool teacher for early intervention. The results showed that the majority of the respondents, regardless of their working experience, encounter potentially gifted children. They use developmental characteristics and developmental milestones that are typical of the preschool period, to help them identifying these children. In the process of cooperation and communication with parents, preschool teachers most often use conversation hours, and they believe that the mother or both parents or guardians of the child should participate to achieve enrichment. The majority of participants adapt their work to the needs of the children, but lack of creating an individualised programme. Despite the high level of professional competence, the respondents suggested their need for different kinds of lectures, training courses or workshops in this still relatively unexplored area, which would result in raising the awareness. Holistically, from the perspective of identifying potentially gifted children and cooperating with their parents or guardians, the respondents stated that successful cooperation is influenced by the responsiveness of parents, open and ongoing exchange of information, and adaptation and respect for different opinions and views. Appropriate communication is the foundation of effective mutual relations between preschool teachers and parents and enables a common goal, the well-being of the child, with the optimal development and promotion of his or her potential.
Sekundarne ključne besede: cooperation with parents;potentially gifted preschool children;preschool teacher;Predšolska vzgoja;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (50 str.))
ID: 26394068