magistrsko delo
Tina Ačko (Avtor), Vlasta Hus (Mentor), Polona Jančič (Komentor)

Povzetek

V magistrskem delu smo opredelili in izvedli pristop k spoznavanju kulturne dediščine kmečkih opravil, navad in običajev, ki učencem omogoča razumevanje in doživljanje vsebine ter hkrati zagotavlja doseganje učnih ciljev v skladu z učnim načrtom. S pomočjo izkustvenega učenja lahko učenci znanje pridobivajo iz realnega življenja na podlagi oprijemljivih, konkretnih izkušenj. Prav na podlagi omenjenih dejstev lahko učenci spoznajo kulturno zapuščino naših prednikov, z dnevom na kmetiji pa pridobijo izkušnje na področju timskega dela, sodelovanja, reševanja problemov, obenem pa uresničimo cilje iz učnega načrta pri predmetu družba v 4. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu magistrskega dela se najprej osredotočimo na opredelitev samega predmeta družba, splošne in operativne cilje, standarde znanja, didaktična priporočila ter metode izvajanja pouka. Sledi utemeljitev kulturne dediščine, življenja na kmetiji nekoč - vse od dela pa do razvedrila in prehrane. V praktičnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na načrtovanje (ki vključuje tudi obširne učne priprave), izvedbo in evalvacijo dneva na kmetiji. Dan smo začeli z uvodno uro v šoli, nadaljevali z ogledom Vešnerjeve domačije, izvedli smo delavnice starih kmečkih opravil in zaključek v šoli. Učenci so ves čas izpolnjevali mapo z učnimi listi, ob koncu pa so zapisali svoje vtise, mnenja, razmišljanje, ki so odražali njihove občutke o dogodku in pripomogli k oblikovanju zaključkov magistrskega dela.

Ključne besede

magistrska dela;kulturna dediščina;stara kmečka opravila;ljudski običaji;4. razred;pouk izven učilnice;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [T. Ačko]
UDK: 37.091.3:3(043.2)
COBISS: 244245251 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 8
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Learning about traditional farm chores, customs, and folk practices as part of cultural heritage education in the 4th grade of elementary school
Sekundarni povzetek: In this master's thesis, we defined and implemented an approach to exploring the cultural heritage of traditional farming tasks, customs, and practices. This approach enables pupils not only to understand and experience the content first-hand, but also to meet the learning objectives outlined in the national curriculum. Through experiential learning, pupils acquire knowledge drawn from real-life situations based on tangible, hands-on experiences. These experiences allow them to engage meaningfully with the cultural legacy of our ancestors. A "Day on the Farm" activity provides valuable opportunities for teamwork, cooperation, and problem-solving, while also achieving the curriculum objectives for the Social Studies subject in the 4th grade. The theoretical part of the thesis first focuses on defining the subject of Social Studies, including its general and operational goals, learning standards, didactic recommendations, and teaching methods. This is followed by a conceptual discussion of cultural heritage and traditional farm life-covering aspects such as work, leisure, and food. The practical part of the thesis centres on the planning (which includes detailed lesson plans), implementation, and evaluation of the "Day on the Farm" activity. The activity began with an introductory lesson at school, continued with a visit to the Vešner Homestead, included workshops on traditional farming tasks, and concluded back at school. Throughout the day, pupils completed a portfolio containing worksheets and, at the end, wrote reflections capturing their impressions, thoughts, and feelings about the experience. These reflections provided valuable insights that contributed to the conclusions of the thesis.
Sekundarne ključne besede: master theses;cultural heritage;traditional farm chores;folk customs;fourth grade;cross-curricular integration;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Pouk na prostem;Izkustveno učenje;Kulturna dediščina;Življenje na kmetiji;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 107 str.))
ID: 26425039