diplomsko delo
Povzetek
Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev v procesu razvijanja otrokove pismenosti v predšolskem obdobju obravnava pomen družinske pismenosti in vlogo staršev pri spodbujanju zgodnje pismenosti otrok. V teoretičnem delu so predstavljeni temeljni pojmi, kot so porajajoča se pismenost, bralna pismenost in družinska pismenost, pri čemer posebej izpostavljamo ključno vlogo družine pri razvijanju pismenosti. Starši s svojim zgledom, odnosom do branja in vsakodnevnimi dejavnostmi pomembno vplivajo na otrokovo pismenost in jezikovni razvoj. Pomembno vlogo pri spodbujanju pismenosti imajo tudi vrtec, knjižnica in številni programi družinske pismenosti (npr. Predšolska bralna značka, Bralni nahrbtnik, Ciciuhec, pravljične urice v knjižnici), ki lahko pomembno prispevajo k oblikovanju pozitivnega odnosa otrok do knjig in pisane besede. Empirični del temelji na raziskavi, izvedeni s pomočjo anketnega vprašalnika med starši otrok iz Vrtca Dobrega pastirja v Ljubljani. Osredotoča se na to, kako pogosto starši berejo otrokom, katere dejavnosti izvajajo za spodbujanje zgodnje pismenosti, kako razumejo pojem družinske pismenosti in kako njihova izobrazba ter osebne izkušnje vplivajo na domačo bralno prakso. Rezultati raziskave jasno kažejo, da se starši zavedajo pomena branja že v zgodnjem otroštvu, pri čemer so razlike glede na stopnjo izobrazbe zanemarljive. Večina staršev otrokom redno bere in se z njimi pogovarja o vsebini, kar kaže na to, da zavzetost staršev presega meje formalne izobrazbe. Rezultati nudijo vpogled v bralne navade staršev, njihovo zavedanje o pomenu kakovostne literature in potrjujejo, da ima vloga staršev ključno mesto pri spodbujanju razvoja otrokove pismenosti. Na podlagi izsledkov teoretičnega in empiričnega dela smo oblikovali praktične smernice za starše, ki jim lahko služijo kot podpora pri ustvarjanju bralno spodbudnega domačega okolja.
Ključne besede
zgodnja pismenost;družinska pismenost;vloga staršev;porajajoča se pismenost;skupno branje;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2025 |
| Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
| Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
| Založnik: |
[M. Novak] |
| UDK: |
373.2(043.2) |
| COBISS: |
237156611
|
| Št. ogledov: |
23 |
| Št. prenosov: |
6 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Role of parents in their child's literacy development in preschool |
| Sekundarni povzetek: |
The thesis The Role of Parents in Their Child's Literacy Development in Preschool explores the importance of family literacy and the role of parents in fostering early literacy in children. The theoretical part introduces key concepts such as emergent literacy, reading literacy and family literacy, with a special emphasis on the role of the family in the development of literacy. Parents significantly influence the child’s literacy and language development through their example, attitude toward reading and everyday literacy-related activities. Preschools, libraries and various family literacy programs (e.g., preschool reading badges, book backpacks, Ciciuhec and storytelling sessions in libraries) also play an important role in encouraging literacy, as they help foster a positive attitude toward books and the written word. The empirical part is based on a survey conducted among parents of whose children are enrolled in the Vrtec Dobrega pastirja kindergarten. The focus is on how often parents read to their children, which activities they carry out to encourage early literacy, how they understand the concept of family literacy and how their educational background and personal experiences influence their home reading practices. The findings clearly show that parents are aware of the importance of reading from early childhood, with differences based on educational attainment being negligible. Most parents regularly read to their children and discuss the content with them, indicating that parental engagement goes beyond the boundaries of formal education. The results provide insight into parents’ reading habits, their awareness of the importance of high-quality literature and confirm that the role of parents is crucial in supporting children’s literacy development. Based on the findings of both the theoretical and empirical parts, practical guidelines have been developed for parents, which may serve as support in creating a literacy-rich home environment. |
| Sekundarne ključne besede: |
early literacy;family literacy;preschool education;parental role;emergent literacy;shared reading;Predšolska vzgoja;Branje;Univerzitetna in visokošolska dela; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
| Študijski program: |
0 |
| Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja |
| Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (72 str.)) |
| ID: |
26426389 |