Povzetek

The most important uncertainty component of the pressure step signal determined at the end-wall of the shock tube is associated with the uncertainties of the shock wave velocity and the arrival time of the shock front. Both are determined using a time-of-flight method and are therefore greatly affected by the errors in the detected times of the shock wave passages over the side-wall pressure sensors installed along the shock tube. This paper introduces a method for an automated correction of the systematic errors due to non-ideal dynamic response of the side-wall pressure sensors.

Ključne besede

brezmembranske udarne cevi;časovno spreminjajoči tlak;metoda časa preleta;dinamični odziv;korekcija;diaphragmless shock tubes;time-varying pressure;time-of-flight method;dynamic response;correction;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija: UL FS - Fakulteta za strojništvo
UDK: 531.7
COBISS: 140261379 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 135
Št. prenosov: 28
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarne ključne besede: brezmembranske udarne cevi;časovno spreminjajoči tlak;metoda časa preleta;dinamični odziv;korekcija;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 1-5
ID: 26745806