magistrsko delo
Povzetek
Korporativna obveščevalna dejavnost je vrsta poslovne dejavnosti, ki se izvaja v gospodarski sferi. Njen namen se uresničuje skozi pridobivanje podatkov, ki predstavljajo podporo pri strateškem odločanju in posledično pri ustvarjanju konkurenčne prednosti na poslovnem trgu. V magistrskem delu je bilo ugotovljeno, da ima ta dejavnost zelo pomembno vlogo pri poslovanju podjetij, predvsem na globalni ravni. Ugotovljeno je bilo, da je postala celo nepogrešljivo orodje za uspešno pozicioniranje podjetij in bo v prihodnosti imela še večjo vlogo in pomen, delno tudi zaradi tehnoloških sprememb znotraj le te. Magistrsko delo se osredotoča tudi na resnično izvajanje dejavnosti v slovenskih podjetjih in njen vpliv na poslovno uspešnost. Pri tem je bilo ugotovljeno, da se pri izvajanju dejavnosti uporabljajo številne programske opreme, ki v veliki meri olajšajo izvajanje, hkrati pa povečujejo potrebo po ustrezno usposobljenem kadru. V magistrskem delu so identificirane prednosti in slabosti, ki se pojavljajo pri praktičnem izvajanju omenjene dejavnosti, hkrati pa tudi izzivi in omejitve, na katere naleti dotični kader. Ugotovitve imajo podlago v intervjujih s posamezniki, ki se v slovenskih podjetjih ukvarjajo z danim področjem. Intervjuvanci prepoznavajo to dejavnost kot pomembno orodje za spremljanje konkurenčnega okolja in pridobivanje relevantnih podatkov za sprejemanje boljših poslovnih odločitev. Korporativna obveščevalna dejavnost je v primerjavi z globalnim trgom, v Republiki Sloveniji še vedno v povojih, vendar se stvari v zadnjih letih spreminjajo. Zaradi pomena, ki ga ima omenjena dejavnost za ustvarjanje konkurenčne prednosti in potenciala, ki ga lahko doseže v prihodnosti, je o njej smiselno govoriti, vsaka raziskava pa odpira številna nova področja in možnosti za nadaljnje raziskovanje.
Ključne besede
korporativna obveščevalna dejavnost;konkurenčna prednost;magistrska dela;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2025 |
| Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
| Organizacija: |
UM FVV - Fakulteta za varnostne vede |
| Založnik: |
[A. Godler] |
| UDK: |
005.934(043.2) |
| COBISS: |
254191107
|
| Št. ogledov: |
0 |
| Št. prenosov: |
3 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
The impact of corporate intelligence on the competitive advantage in the business world |
| Sekundarni povzetek: |
Corporate intelligence is a type of business activity carried out in the economic sphere. Its purpose is pursued through the acquisition of information that supports strategic decision-making and, consequently, the creation of competitive advantage in the business market. The master thesis concluded that this activity plays a very important role in the business of companies themselves, especially at a global level. It was found that it has even become an indispensable tool for the successful positioning of companies and will play an even greater role and importance in the future, partly due to the technological changes within the business. The master thesis also focuses on the actual implementation of the activity in Slovenian companies and its impact on business performance. It is found that a number of software applications are used in the implementation of activities, which greatly facilitate the implementation, while at the same time increasing the need for appropriately qualified staff. The Master's thesis also identifies the advantages and disadvantages that arise in the practical implementation of the activity, as well as the challenges and constraints encountered by the personnel concerned. The findings are based on interviews with individuals working in the field in Slovenian companies. The interviewees identify this activity as an important tool to monitor the competitive environment and to obtain relevant information to make better business decisions. Corporate intelligence is still in its infancy in the Republic of Slovenia compared to the global market, but things have been changing over the years. The importance of this activity for creating competitive advantage and the potential it has for the future make it worth talking about, and each study opens up many new areas and possibilities for further research. |
| Sekundarne ključne besede: |
Podjetništvo;Konkurenca (ekonomija);Univerzitetna in visokošolska dela; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana |
| Strani: |
VI f., 71 str.. [3] str. pril. |
| ID: |
27033272 |