diplomsko delo
Povzetek
Diplomsko delo z naslovom Pravljica oživljena z lutko obravnava pomen in možnosti uporabe lutke kot didaktičnega in izraznega sredstva v vzgojno-izobraževalnem procesu v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu so predstavljene ključne značilnosti lutk, njihov razvojni vpliv na otroka in možnosti uporabe v vrtcu. Izpostavljena je vloga lutke kot orodja za razvijanje govorno-jezikovnih spretnosti, socialnih interakcij in ustvarjalnosti. Predstavljene so tudi različne metode dela z lutko ter pomen vzgojiteljevega načrtovanja in vodenja lutkovnih dejavnosti. Poseben poudarek je namenjen povezavi med lutko in pravljico, ki otrokom odpira prostor domišljije in osebnega doživljanja. Razloženo je, kako lahko pripovedovanje pravljic z uporabo lutk še dodatno spodbuja otrokovo pozornost, razumevanje in sodelovanje. V praktičnem delu je predstavljen primer načrtovanega in izvedenega projektnega dela, v katerem se prepletata pravljica in lutkovna dramatizacija kot orodje za spodbujanje otrokove ustvarjalnosti, izražanja in sodelovanja. Lutka se tako izkaže kot pomembno sredstvo za celostni razvoj otroka in kakovostno pedagoško delo v vrtcu. Pri izdelovanju lutk smo v ospredje postavili otroke. Spodbujali in upoštevali smo njihove zamisli, ideje in izbiro ter jim tako omogočili, da je lutka postala izraz njegove ustvarjalnosti.
Ključne besede
diplomska dela;lutke;pravljice;predšolski otroci;pripovedovanje z lutko;projektno delo v vrtcih;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2025 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[L. Murko] |
UDK: |
373.2.015.31:792.97(043.2) |
COBISS: |
247804931
|
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
5 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
A fairytale brought to life by puppets |
Sekundarni povzetek: |
The diploma thesis entitled A Fairy Tale Brought to Life by Puppets explores the significance and potential of using puppets as a didactic and expressive tool in the educational process during the preschool period. The theoretical part presents the key characteristics of puppets, their impact on children's development, and their possible applications in kindergarten. It highlights the role of puppets as a tool for developing speech and language skills, social interactions, and creativity. Various methods of working with puppets are also presented, as well as the importance of the educator's planning and management of puppet-based activities. Special emphasis is placed on the connection between puppets and fairy tales, which enhances children’s imagination and personal experience. The thesis explains how storytelling with puppets can further stimulate a child's attention, comprehension, and participation. The practical part presents an example of a planned and implemented project in which the fairy tale and puppet dramatization intertwine as tools for fostering children's creativity, self-expression, and cooperation. Puppets prove to be important means for the child's holistic development and for high-quality pedagogical work in kindergarten. During the process of making the puppets, the focus was placed on the children - their ideas, concepts, and choices were encouraged and respected, allowing the puppet to become an expression of their creativity. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;puppets;fairytales;preschool children;storytelling with a puppet;project work in kindergartens;Predšolsko učenje in poučevanje;Ustvarjalni pouk;Lutke;Pripovedovanje zgodb;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 54 str.)) |
ID: |
27110311 |