magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu smo želeli raziskati, kako učitelji pri tretješolcih razvijajo vokalno tehniko. Ugotavljali smo, na kakšen način poteka priprava na petje ter v kolikšni meri in na kakšen način učitelji razvijajo vokalno tehniko. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili splošno delovanje pevskega aparata, vlogo in pomen razvijanja vokalne tehnike ter načine, s katerimi jo vpeljujemo. Opredelili smo otrokov glasovni obseg, držo telesa, dihanje in pomen glasovne higiene. V empiričnem delu smo vključili kvantitativni in kvalitativni raziskovalni pristop. V kvantitativnem delu raziskave smo s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu okoli 100 razrednih učiteljev iz različnih regij Slovenije, ki poučujejo v tretjem razredu osnovne šole, pridobili podatke o obstoječem stanju na področju izvajanja vokalne tehnike pri pouku glasbene umetnosti. V kvalitativnem delu raziskave smo izvedli opazovanje, v katerega sta bila vključena dva tretja razreda izbrane osnovne šole. V enem od izbranih razredov je pri pouku glasbene umetnosti vokalna tehnika potekala po avtorsko oblikovanem modelu načrtovanja vokalne tehnike, ki ga je izvajala avtorica raziskave. Rezultate kvalitativnega spremljanja uresničevanja avtorskega modela vokalne tehnike smo primerjali z izsledki spremljanja vokalne tehnike v razredu, kjer se model ni izvajal. Rezultati raziskave so podali vpogled v obstoječe stanje na področju vokalne tehnike ter omogočili aplikativni prenos modela vokalne tehnike v prakso pouka glasbene umetnosti v začetnem, tj. prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole.
Ključne besede
tretji razred;pouk glasbene umetnosti;glasbene sposobnosti in spretnosti;upevalne vaje;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2025 |
| Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
| Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
| Založnik: |
[K. Papež] |
| UDK: |
373.3:78(043.2) |
| COBISS: |
246640131
|
| Št. ogledov: |
61 |
| Št. prenosov: |
8 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Development of singing technique in primary school students in grade 3 |
| Sekundarni povzetek: |
The aim of this master's thesis was to investigate how teachers develop vocal technique in third-grade students. We examined the methods of preparing for singing and the extent and manner in which vocal technique is fostered by teachers. In the theoretical part, we defined the functioning of the vocal apparatus, the role and significance of vocal technique development, and the methods of introducing it. We described children's vocal range, posture, breathing, and the importance of vocal hygiene. The empirical part of the research employed both quantitative and qualitative approaches. In the quantitative section, data was gathered through a questionnaire distributed to approximately 100 classroom teachers from various regions of Slovenia who teach music in the third grade. The qualitative section involved observation in two selected third-grade classes. In one of them, vocal technique during music lessons was implemented based on an original planning model created and executed by the author. The results of this qualitative monitoring were compared with observations from the class where the model was not used. The findings provided insight into the current state of vocal technique implementation and enabled the practical application of the vocal technique model in early music education, specifically in the first educational period of primary school. |
| Sekundarne ključne besede: |
vocal technique;third grade;music education;musical abilities and skills;vocal warm-up exercises;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Vzgoja glasu;Vokalna tehnika;Univerzitetna in visokošolska dela; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
| Študijski program: |
0 |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje |
| Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (106 str.)) |
| ID: |
27174962 |