Miha Matjašič (Avtor), Janez Vogrinc (Avtor)

Povzetek

This paper investigates the perceived research competence of students at the beginning of their master’s studies in pre-service teacher education programmes at various higher education institutions in Slovenia. Addressing the absence of suitable measurement tools, we developed and validated a Slovenian-language instrument specifically designed to assess research competence among pre-service teachers. Using this instrument, we were able to compare the perceptions of master’s students with a prior bachelor’s degree in education to those without such a degree. The results show that master’s students perceive strong abilities in formulating research objectives, hypotheses and theoretical substantiation, but lack confidence in statistical procedures and using statistical analysis tools such as SPSS. They also feel unprepared to assess the validity and reliability of data collection instruments and to conduct action research. Furthermore, students without a bachelor’s degree in education perceive better knowledge in research areas and exhibit higher confidence in most statistical and methodological aspects. On the other hand, students with a bachelor’s degree in education demonstrate greater confidence in specialised areas such as statistical procedures and action research, and hold more positive attitudes towards the practical application of research in educational settings. Based on these findings, the paper suggests enhancing hands-on research experiences and fostering a supportive community to improve engagement, confidence and research competence among pre-service teachers.

Ključne besede

raziskovanje v izobraževanju;raziskovalno usmerjeno poučevanje;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 378
COBISS: 227194627 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 2232-2647
Št. ogledov: 61
Št. prenosov: 9
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Zaznana raziskovalna kompetenca magistrskih študentov, vpisanih v študijske programe, ki izobražujejo prihodnje učitelje
Sekundarni povzetek: V prispevku preučujemo zaznano raziskovalno kompetenco magistrskih študentov, vpisanih v študijske programe različnih visokošolskih ustanov v Sloveniji, ki izobražujejo prihodnje učitelje. Zaradi pomanjkanja ustreznih instrumentov smo razvili in validirali nov instrument v slovenskem jeziku, namenjen merjenju raziskovalne kompetence prihodnjih učiteljev. Uporaba tega instrumenta nam je omogočila primerjavo zaznane raziskovalne kompetence magistrskih študentov, ki so na prvi stopnji končali pedagoški študijski program, in tistih, ki so končali nepedagoški študijski program. Rezultati kažejo, da se magistrski študentje ocenjujejo kot dobro usposobljeni za oblikovanje raziskovalnih ciljev, hipotez in za teoretično utemeljitev pridobljenih rezultatov, nižje pa ocenjujejo svojo usposobljenost poznavanja in izvajanja statističnih postopkov ter uporabe orodij, namenjenih statistični obdelavi podatkov, kot je SPSS. Prav tako se ocenjujejo manj usposobljeni za vrednotenje veljavnosti in zanesljivosti merskih instrumentov ter za izvajanje akcijskega raziskovanja. Analiza razlik med študenti pa razkriva, da tisti, ki so na prvi stopnji končali nepedagoški študijski program, višje ocenjujejo svoje poznavanje raziskovalnega področja ter izkazujejo višjo samozavest pri večini statističnih in metodoloških vidikov. Študentje, ki so na prvi stopnji končali pedagoški študijski program, bolj poznajo statistične postopke, značilne za pedagoško področje, višje ocenjujejo svoje znanje o akcijskem raziskovanju in izražajo pozitivnejši odnos do praktične uporabe raziskovanja v izobraževalnem okolju. Na osnovi teh ugotovitev se predlagata spodbujanje raziskovanja pedagoške prakse in oblikovanje raziskovalne skupnosti, ki bi lahko prispevala k višji ravni vključenosti, samozavesti in raziskovalne kompetence prihodnjih učiteljev.
Sekundarne ključne besede: Raziskovanje;Višje in visokošolsko izobraževanje;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (27 str.))
Letnik: ǂVol. ǂ15
Zvezek: ǂno. ǂ
Čas izdaje: 2025
DOI: 10.26529/cepsj.1938
ID: 27238852