diplomsko delo
Povzetek
Diplomsko delo se ukvarja z raziskovanjem posameznih vidikov socialnega vključevanja slepih in slabovidnih, zlasti na področju športa, ustvarjalnosti, participacije v mednarodni izmenjavi in na področju izobraževanja. V teoretičnem delu so sistematično predstavljeni pripomočki, ki jih uporabljajo slepi in slabovidni, v strnjeni obliki je prikazano izobraževanje slepih in slabovidnih v Sloveniji in tudi v nekaterih evropskih državah, udejstvovanje na športnem področju in na področju ustvarjalnosti. Poudarjeni so primeri dobrih praks, ki pripomorejo osebam z okvaro vida k boljši socialni vključenosti v družbo, pri čemer ugotavljamo, da ima delovanje nevladnih organizacij, ki se ukvarjajo z različnimi programi socialnega vključevanja, izjemno pomembno vlogo. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo na vzorcu 20 slepih in slabovidnih udeležencev mednarodne izmenjave v Belgiji. Mednarodna izmenjava je dober primer socialnega vključevanja te populacije. Ugotovili smo, da se slepi in slabovidni na izmenjavi počutijo pozitivno, da se socialno vključujejo preko (različnih) športnih dejavnosti, nekoliko manj se ukvarjajo z ustvarjalnostjo. Rezultati kažejo tudi, da je bila socialna vključenost v času njihovega obveznega izobraževanja delna, zlasti vključenost v vrstniško skupino, večina jih je zaključila izobraževanje v rednih programih in ne v specializiranih ustanovah. Diplomsko delo predstavlja pomemben prispevek k spremljanju socialne vključenosti slepih in slabovidnih in raziskovanju različnih možnosti za razvoj tega področja.
Ključne besede
diplomska dela;socialna vključenost;slepi;slabovidni;šport;ustvarjalnost;mednarodne izmenjave;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2013 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[A. Rešeta] |
UDK: |
376-056.262(043.2) |
COBISS: |
20168456
|
Št. ogledov: |
1497 |
Št. prenosov: |
201 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Social inclusion of persons with visual impairments in the field of creativity and sport in an international exchange |
Sekundarni povzetek: |
The diploma thesis looks at different aspects of social inclusion of visually impaired people, especially in the field of sports, creativity and participation in an international youth exchange as well as in the field of education. The theoretical part systematically introduces various assistive aids which are used by blind and partially sighted people. It provides a quick overview of the education of blind and partially sighted people and their participation sports and creative activities in Slovenia and in some other European countries. It highlights good practice examples which contribute to a better social inclusion of blind and partially sighted people in society, where we can see that non-government organizations offering different programmes of social inclusion play a very important role. The empirical part introduces the results of the survey conducted on a sample of 20 visually impaired participants of the international youth exchange in Belgium. An international youth exchange is a good example of social inclusion for this population. The survey revealed that participants feel good on the exchange, that they are socially included through (different) sporting activities and are little less involved in creative activities. The results show, that they did not feel fully socially included during their education, especially in peer groups. Most people surveyed completed mainstream education and not specialised education in institutions for the visually impaired. The diploma thesis gives a contribution to the monitoring of social inclusion of blind and partially sighted people and to research of different possibilities for development in this area. |
Sekundarne ključne besede: |
people with visual impairment;social inclusion;sports;creativity;international exchange; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko |
Strani: |
IV, 106 f. , 11 f. pril. |
ID: |
8722323 |